[Utmaning: Den stora guldrushen] "Lynx Power Drill" och "Ankomsten"

Startat av Teabox, 09 December 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Skeppkategori: Lynx Power Drill

Ett litet rymdskepp utrustad med en kraftfull borr. Dess primära syfte är att hjälpa till med provborrningar i jakt på rikedomar.

Lilla kategorin: Ankomsten

Inser nu när jag dubbelkollat reglerna att min vinjett inte lever upp till tävlings krav. Har råkat förvränga dem i mitt huvud medan jag skissat på viggar. Men publicera den ändå och struntar i poängen :)

Trev Bos betraktar gruvskeppets slutdestination medan resten av besättningen förbereder sig för gruvdriften.

EpsilonEta

Jag tycker du lyckats bra att tänka utanför ramarna. Ett rymdskepp behöver inte vara stort och viggen behöver inte vara på asteroiden (fast det skulle ju vara en gruvarbetare). Om du kallar det en freebuild får du samma poäng i alla fall.
Annars kan du ju bara placera rymdskeppet på en 16 x 16 vig så har du en lilla (och tekniskt sett även medium).
Vi får fundera igenom reglerna till nästa gång.

Bra byggt i alla fall.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Peter S

Härlig känsla och tredimensionellt djup i bilden! Många poäng från mig!

AndersI

Ankomsten är ju helt superb! Som om bildskärmen öppnar sig mot universum. Många tummar upp!

TrädgårdstraktornBorrmaskinen får inte lika många tummar av mig  :P
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Bra idé, EpsilonEta, jag ska skriva upp den som en Free build :P

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram