[Freebuild] [Samfundet] Förhör med Kommendör L

Startat av lingonfil, 29 Juni 2014 kl. 16:15

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Bakgrund (Sigfig intro):
Admiral L hade oväntat dykt upp och erbjudit Samfundet sin lojalitet. Inom Samfundet rådde det delade meningar om de skulle acceptera erbjudandet eller inte. Först skulle Admiralen förhöras.

Förhöret med Admiral L gick trögt. Han var fåordig och svarade överhuvud taget inte på några frågor om vad han och hans flotta hade haft för sig fram tills dess plötsliga ankomst hos Samfundet.

- Kommendör, det här börjar bli löjligt. Du förstår väl att du måste kunna redogöra för var du och din flotta har hållit hus de senaste femtio åren? Hur ska vi kunna lita på dig och dina mannar?

- Löjligt är ordet. Varför ska jag sitta här och behöva svara på frågor från en kostymnisse och hans lilla pojkvän? Jag har fullgjort min plikt ända från jag var en nybakad matros till jag blev Admiral. Angående mina mannar så går jag i god för varenda en av dem. De följer mig in i döden. Så ifrågasätt inte min lojalitet, du vet inget om lojalitet.
Admiralens stämma lät hes och metallisk, som att gnida två gamla rostiga metallstycken. Hans blick var stadigt fixerad och blottade en järnhård principfasthet. Det här förhöret ledde inte någonsvart.

- Han är en tuff nöt den där. Jag tänker ge honom befäl över en liten expedition till Asteroidfältet i sektor 14. Kapten, du är den enda som känner honom. Kommer han att underkasta sig Samfundets vilja?

- Du tänker skicka honom att samla rymdstenar? Admiralen är en stolt man, han kommer göra sin plikt. Men förvänta dig inte att han kommer kyssa dina skor.

- Han måste foga sig in i ledet. Samfundet styrs inte som gamla jorden, här står ingen över någon annan. Han får arbeta sig uppåt precis som alla andra.
- Jag tror du begår ett misstag om du tror att han kommer fogas in i Samfundet genom att samla rymdstenar.
- Alla måste börja på botten - även de som kallar sig själva för Admiral.

lingonfil

Ja, jag vet det är inte riktigt rätt Torso.
973pb625c01 istället för [url=http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=973psqc02]973psqc02[/url]

Jag har beställt en korrekt. Så i framtiden så ska det bli mer rätt. =)