[MOC] Mos Eisley; Chalmun cantina Store Room

Startat av mechamike, 04 Juni 2014 kl. 09:27

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Här är ett event kit som jag tog fram till de som bodde i min stuga under EB eventet.

Jag tog fram det i 5 exemplar, Anders 67 gjorde den fina instruktionerna och Shiftaltcmd fixade specialtrycken.

Det började med att jag lyckades få tag på 5 st missprints Tan Dengar huvud som jag tyckte kunde få ett roligare liv än i en låda hemma hos mig. Jag fick en idé om att göra en liten vigg att ge bort till lite trevliga vänner  (och en ny bekantskap) (Samtliga Sw fans).
En dag gick jag hem lite tidigare från jobbet satte mig med mina bitar, byggde 5 set, (så jag visste att alla bitar fanns) och sedan byggde jag setet i LDD

De som fick var sit set var Copmike, Ras74, Morten, I Scream Clone (EB)

Grundidén till set'et är en hyllning till Copmikes "Droid Cantina" som Copike tog fram som event kit (till ett event jag tyvärr inte var med på)

Pajen är en pik till Ras 74 som verkligen "gillar" ::) Legopajer (speciellt i LUGBULK'en)
Morten är förrutom en extramt duktig  Sw byggare dessutom Dansk så jag fick idén om att de skulle var i Öl/vinförrådet (inga fördommar här inte) :P och eftersom I Scream Clone är från "down under" fick det bli i källaren på Mos Eisley Cantina.

Baksidan med tryckt tile.

"Han Shot first" Alla riktiga Sw fans som gillar den riktiga OT greppar nog tröjtrycket (om inte får ni googla)

Bygginstruktionerna kommer komma upp via Anders67 omsorg.
?

Majkel

Snygg moc och en härlig ide' / tradition. Vilken soppa nyutgivningarna skapar, men jag undrar hur många som spontant observerar skillnaderna. Själv skulle jag väl nästan inte märka om Leias frisyr ändrades...

Anders67

En trevlig MOC/vigg, snygga färger ihop och en trevlig story!

...och nu när den är ute ur garderoben så lägger jag ut byggbeskrivningen för er som vill bygga den hemma, kommer i separat inlägg!

Odidoma

Snyggt men framförallt en rolig idé, misstänker att det uppskattades!