[MOC] Volvo 740, 4 pluppar bred

Startat av torso, 02 Juni 2014 kl. 22:56

Föregående ämne - Nästa ämne

torso

Tidigt i våras byggde jag en liten bil för övningens skull. En gammal Volvo 740 kändes lagom kantig som förlaga. Främst har jag jobbat med proportioner och textur. Det blev inte så mycket detaljer, men den är passande nog rymlig nog åt en hel svensk medelklassfamilj.

Var på väg att posta den tidigare för att få förslag på förbättringar, men när Jalex postade sin Volvo 240 fick jag all kritik jag kunde önska mig. Jag är inte bara nybörjare på Lego, utan även foto. Nu försöker jag komma fram till en fungerande belysningssetup som inte kräver dagsljus (för ett senare projekt), så för detta kom modellen väl till pass. Jag skulle alltså uppskatta lite synpunkter på foto/belysning.

Nextuz

Typisk 740-raggare från Borlänge...
Kvittar om bilen är i perfekt skick (som denna) eller om de är en rishög...
För nog sjutton ska de på 19-20" fälgar med chinadäck alá Linglong :P

Riktigt trevligt bygge :D

Gideon

Jag tycker att det är mycket hög igenkänningsfaktor på denna och att sättet som minifighuvuden placerats var en riktigt slug lösning! :)
Jag tycker också att fotograferingen är riktigt bra gjord, ditt val av underlag/bakgrund har jag nog aldrig sett förut?
Det enda jag möjligtvis skulle kunna anmärka på är att skärpedjupet enligt min uppfattning är något kort, jag föredrar att hela bygget är skarpt när jag tar "översiktsbilder" (kortare skärpedjup är dock ett utmärkt sätt att framhäva detaljer man vill visa upp).
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

torso

Citat från: Nextuz skrivet 03 Juni 2014 kl. 00:00
Typisk 740-raggare från Borlänge...
Kvittar om bilen är i perfekt skick (som denna) eller om de är en rishög...
För nog sjutton ska de på 19-20" fälgar med chinadäck alá Linglong :P

Riktigt trevligt bygge :D