[De fria kolonierna] Introduktionstråd - Posta din sigfig här!

Startat av EpsilonEta, 30 maj 2014 kl. 12:01

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Stopp! Du kommer inte in här innan du anger någon form av identifikation, om den är förfalskad eller stulen är mindre viktigt.

Endast bidrag till Stående Utmaning - Sigfig postas här, andra inlägg raderas.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

AndersI

Namn:    Anders I
Titel:      Emigrantledare (eller bara "Ledare")
Fraktion: Fri!



Anders den förste här! Vi Emigranter räknar oss som en av de första kolonisationsgrupperna som lämnade Jorden (och Sol) bakom sig (kanske den allra första, historieskrivningen är lite luddig). Med siktet inställt mot Hyperion IV tog det oss många, många år av kryo-sömn att komma fram, vilket inneburit att många andra grupperingar har varit bosatta på sina planeter betydligt längre än oss.

Vi lämnade Jorden för att vi ville skapa en bättre värld - väl framkomna och väckta ur sömnen fick vi höra via ansibeln (FTL-kommunikationen) allt som skett sedan vi for iväg. Vi känner en komplett avsky inför 'Samfundet':s imperiefasoner, och önskar bara få sköta oss själva och utveckla vår nya värld. Gärna i samarbete med andra världar som vänt Samfundet ryggen.

Jag börjar bli rätt gammal (tack vare kryo-sömn och medicinska framsteg!), och är förmodligen en av de sista kvarlevande från den första emigrationsvågen. Vi har för närvarande avancerat så långt att vi har börjat utforska vårt eget solsystem, har full kontroll på mat- och energiförsörjning och har börjat planera bygget av nya koloniskepp för att sprida oss vidare till de närmaste planeterna och (så småningom) solsystemen.

Vår civilisation präglas av vår inrotade samarbetsvilja, vårt solidariska delande av tillgångar och arbete, och vår aldrig sviktande nativitet (varje kvinna har i genomsnitt åtta barn, inte nödvändigtvis med samma fäder).

Vi är tekniskt väl utvecklade (bra databanker), och släpar möjligen lite med resursutnyttjandet (det tar tid att bygga upp en väl fungerande gruvindustri för att ta tillvara alla vårt solsystems resurser).

Hyperion IV är relativt lik Jorden, även om det med en massa på 1.6 x Jordens har tagit några generationer att anpassa sig till den högre tyngdkraften. Men dagens ungdomar är ett hälsosamt och starkt släkte, och skulle på en planet med Jordens tyngdkraft utmärka sig i de flesta idrottsgrenar (och andra sysselsättningar). Själv måste jag vila ganska mycket, och får hjälp till det av det 28 timmar långa dygnet.

Precis som Sol har Hyperion ett asteroidbälte (är det generellt så i solsystemen?) strax bortom Hyperion VI och vi har hittat ett flertal asteroider med värdefulla metaller och andra intressanta grundämnen, som vi planerar att utvinna. På sikt kan vi förhoppningsvis bli en intressant handelspartner, även om det dröjer ett tag till innan vi har all infrastruktur på plats, och möjlighet att börja utbyte med vår omgivning (ska jag vara riktigt ärligt har jag för ögonblicket inte en aning om vilka 'kolonier' som ligger närmast oss, och som skulle vara intresserade av ett utbyte).

Jag har inte riktigt koll på det där med BRL-id på min klädsel, men jag ska sätta någon av ungdomarna på att reda ut det... Klart!

huvud 3626bpb924
hatt    12895pb01
torso   973px133c01  OBS: MOD gula händer (inga arbetshandskar)
ben     970c09

Anders67

Namn: Atlas
Yrke: Fixare, rymdfordon och vapen

Tjena!
Kom till mig om du vill ha något fixat, för rätt pris så finns det en lösning!
Ni kan hitta mig på Wyldstyle's Bar i huvudstaden på Hyperion IV, bordet längst ner, har jag mitt kontor!
Vill ni veta mer så gör ett besök!

Sollan

Hallå!

Hoppas det är någon som ser det här meddelandet.

Jag heter Angela Park och bor på planeten Ataria.

Vårt folk reste iväg från Jorden under den stora kolonisationsvågen. Vid landningen blev det något fel på stabilisatorerna och vi kraschlandade på planeten. Halva skeppet krossades. En stor del av människorna ombord omkom omedelbart. Alla jordbruksmaskiner och det mesta av vår teknologi förstördes också men lyckligtvis klarade både banken med mänskligt DNA samt genbanken för växt och djurliv kraschen.

Det var en hård kamp för överlevnad och vi lever nu i ett jordbrukssamhälle som fungerar riktigt hyggligt.

Några av oss försöker föra den tekniska kunskap vi lyckats bevara genom århundradena vidare. Många här anser att vi slösar bort värdefull arbetstid på det de kallar för teknikskrot. Rådet stöder ännu så länge vårt arbete men antalet som ser ett värde i teknikkunskap minskar för varje år.

Efter lång tids arbete har vi nu äntligen fått igång Ansibeln. Det här är vårt första försök att använda den. Hoppas det finns fler än vi som överlevt resan genom världsrymden.



Angela Park

Ataria

Huvud 3626bpb471

Byxor 970c00

Tröja 973pb203c01

Hår 88286

o0ger

Namn: Jetsune Dorje. Men för er är jag "Sun". Jag vill härmed meddela att jag gör mina tjänster tillgängliga för de fria kolonierna. Det är dags att välja sida.



Kön: Kvinna

Ålder: Jag kommer hålla mina personliga detaljer hemliga tills vidare. Jag vet ännu inte vilka jag kan lita på, och jag tror mig veta att Samfundet inte vet min position. Kontakta mig genom detta forum eller privat text-meddelande. Jag ordnar ett möte för vidare dialog om så önskas.

Född: okänt



Du kommer finna behov av mina tjänster om du:

- Behöver hämta/lämna ett "paket" någonstans där du av personliga, politiska eller andra skäl inte kan hämta/lämna det själv.
- Behöver hjälp att "hämta" en person på någon mindre trevlig plats.
- Behöver eskortering vid något "möte" där du förväntar dig att det kan gå "lite våldsamt" till.
- Behöver få tillbaka data som "rätteligen" tillhör er.

Min ålder, historia och övrig personlig information är oviktig just nu. Kanske berättar jag mer senare. Kanske kan vi någon gång samtala över en whiskey i en bar någonstans.



Kanske har du någon gång mött mig i en trång korridor i denna mundering. Om du har gjort det och överlevt så gratulerar jag dig. I annat fall var du på min sida och då vet du redan vem jag är.

Mer information finns här.

Vi ses.

Svarta händer. Svarta "höfter". Dark Bluish Gray ben.
Torso: 973pb1251c01 - med DBG armar
Hår: 62711 - Svart
Nollgravitation Verktygs-väst: 15339

Stridsrustning-Torso: 973pb760c01 - med vita armar
Stridsrustning-Ben: 970c01pb03
Hjälm: 15345
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tunguska

Namn: Alex Bing

Kön: Man

Ålder: 33

Yrke: (TBA)

Bakgrund: (TBA)



-------------------------------------------------------------

Index - Karaktär
Huvudbonad: 93219pb03
Huvud: 3626cpb869
Torso: 973pb1338c01
Ben: 970c00pb165

Index - Dräkt
Hjälm: 87781 + 88701
Livsuppehållande system: 72326pb03
Torso: 973pb1240c01
Ben: 970c150pb02
Mina LEGO-byggen på flickr.

EpsilonEta

Här är min sigfig, Liiz Tellarian.
(Nä, det är inte henne jag pratar som när jag hälsar på nya och föreslår historia. Och nu pratar jag som mig själv, hänger ni med :) )



Hon brukar inte posera med hjälmen av i en sådan ogästvänlig miljö.
Här är en mer realistisk bild.


Fullständigt namn: Louise "Liiz" Tellarian
Ålder: 16 år
Utbildning: Hemskolad av två militärveteraner

Hon hatar namnet Louise och bara hennes närmaste vänner känner till det. Namnet finns dock registrerat i Samfundets databas sedan födsel, eftersom den genomfördes på en av deras planeter via konstgjord livmoder.
Sedan dess har hon spenderat stora delar av sitt liv ombord på föräldrarnas rymdskepp. De enda gångerna de var längre tider på en planet var när föräldrarna tjänstgjorde där. (Tur att de hade bra uppkoppling ombord.)
Efter att ha fyllt 16 och knappt sätt något utöver slagfält och insidan av ett skepp var hon less och ville ut i världen. På grund av 18 års gräns kan hon inte gå med i militären eller polisen (det finns ungdomsgrupper men hon anser sig för bra för dem). Istället rymmer hon hemifrån genom att stjäla familjens light craft och beger sig mot de mest laglösa områdena för att söka spänning och äventyr.

Bitar:
Huvud: 3626bpx69
Torso: 973pb1202c01 med svarta armar och DBG händer
Ben: 970c00pb187
Hjälm: svart x168 med grönt 2447
Vapen: 57899 med 32002 (DBG) i fronten
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Peter S

Hallå - Peter här!
Kallas allmänt för Peter den Store. Eftersom jag är kulturhistoriskt intresserad har jag naturligtvis läst på och min namne hade helt andra ambitioner än jag, så det känns sådär, men jag kan leva med det. Favoritlektyr är annars Encyclopédie (den ursprungliga) och Nordisk Familjebok (uggleupplagan) som ger stoff till idéer. Är inspirerad av Arts & Craftsrörelsen och har hittat ett sätt att försörja mig på. Genom att erbjuda handtillverkade lyxprodukter kan jag köpa in de råmaterial jag behöver. Lagret är minimalt och jag arbetar mest på beställning - tjuvar göre sig inte besvär!
Jag är också självförsörjande på hushållsfronten och roar mig med att avla fram djur och växter som är bättre anpassade till miljön och mina förutsättningar än de genmanipulerade hybrider som passar bättre på Samfundets farmar.
Har inga behov att skaffa mig mer än vad jag behöver (till skillnad från min namne, alltså), men är rätt duktig på att försvara mig om det behövs. Vid ett tillfälle lyckades jag tydligen rätt bra mot en ökänd skurk och några började kalla mig för hjälte. Det är ju inte riktigt min stil, men med en klädsam blygsamhet måste jag ändå få berätta att man sedan dess säljer repliker av mig i stridsmundering. Visserligen i full skala, men inte på långa vägar av lika hög kvalitet som originalet.

Här är jag i full stridsmundering:
Men till vardags kör jag med en slappare stil.
Frisyr: 99930
Skjorta och väst: 973pb453c01 (men inte beiga handskar inomhus!)
Brallor: 970c85 med svart bälte

nikerl

Jag är rymdpiratledaren Rob. Ni kommer till mig för att bli plundrade  ;), om ni vill infiltrera Samfundet genom att hyra deras rustningar, fixa allt ifrån kikare till rymdskepp till mitt pris förståss.

Kön: Man
Ålder: 46
Födelseort: Okänd

Ben:970c00px40
Kropp:973px430
Huvud:3626bpx72
Hjälm:6089
Visir:2447
Hår:62810


(OBS. ben och kropp finns ej att köpa på Bricklink, ta bara vanliga svarta ben och kropp.)
Extra dräkt (stulen från en soldat från Samfundet) 71002-4 Evil Mech

humlan

#9
Låt mig presentera Argus D'Marco (DV), Kommendörkapten i Hennes Majestäts flotta, befälhavare för Hennes Majestäts Rymdskepp H.M.R. Valkyria. Hjälten från slaget om Riglus III, för vilket han belönades med Valkyrias högsta utmärkelse, Drottningens Välsignelse (DV), samt placeringen som kapten på flottans nyaste och modernaste rymdkryssare.

Ålder: 35
Civilstånd: Obunden
Födelseort: Kapanum, planeten Valkyria.

Mössa: Sea Captain, series 10. 12895pb01
Huvud: Airen Cracken från 3626cpb1120
Armar: Sea Captain, series 10. 981982pb15
Torso: Death Star Trooper från  
Händer: Svarta
Ben: Mörkblåa

Meta: Info om exakta nummer på kroppsdelar kommer, måste söka på BL för nummer lite bara. Bilden bryter nog mot reglerna, men jag fotade honom på det som troligen kommer bli bryggan på skeppet Valkyria. Byter bild sen, när jag har nåt som funkar. Ska sen försöka bygga lite flera interiörer för att kunna leka lite Star Trek :P Jag kommer peka ut var drottningdömet Valkyria ligger sen när jag förstår hur det funkar, samt även skriva mer om planetens historia.

Edit: La till en ny bild på Argus, nu enligt reglerna.. :P
Edit2: Uppdaterade med parts, värt att notera är att armarna innehåller korrekt gradbeteckning för en kommendörkapten inom flottan, dvs 2 raka streck samt ett streck med kringla. Dock är graden lite i lägsta laget för att få föra befäl på en kryssare, men har man vunnit drottningens gunst är allt möjligt...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

scorfen

Namn: Jeroen
Kön: Man
Ålder: 29
Tidsfördriv: Tillförordnad ledare för "Frihet för Riglus"

Bakgrund:
Jag var en bricka i kriget... men det kunde inte fortsätta. Valkyrias "seger" och mina bröders och systrars blod tynger mina axlar, men alternativet var värre. Jag saboterade själv våra försvarssystem för att minimera blodspillan, mot löftet att handelsembargot skulle lyftas och skatterna begränsas. Han ljög och tog all ära.

Jag var till och med där när det började. Ett lass raffinerat bränsle på väg till Valkyria, över bord, i omlopp runt Riglus II. Symbolvärdet var stort. Ett desperat rop för rättvisa. Men allt vi lyckades med var elände och död.

Nu är jag den sista av de första. Men vi är fler än någonsin och jag vet vad jag måste göra. Stormen kommer, D'Marco!



Huvud: 3626cpb1033
Kappa: 522 ("Dark Bluish Gray")
Kropp: 973pb263c02
Byxa: 970c00 (Troligtvis färgen "Dark Bluish Gray")

Magnus den store




Namn:Magnus Praedo men det är antagligen inte hans juridiska namn. Enligt myten ättling med Magnus den Store.
Kön:Man.
Ålder:35-40 år.
Födelseplats:Okänt.
Hemplanet:Okänd men man vet att han angriper ensamma skepp i Epsilon Indis farleder. Allt pekar på en planet i närheten.
Yrke:Organiserad brottslighet såsom fartygskapning, stöld, smuggling, spioneri, utpressning, förfalskning... Listan kan göras lång.
Fartyg:Okänt men enligt fåtal vittnesuppgifter är moderskeppet uppemot 1000 m.
Efterlyst:Död eller levande.
Belöning:Utfäst av Samfundet à 12 basbelopp per jordår under en tidsrymd på 25 jordår.

Lätt utrustning vid strid och bordning.

Huvudbonad:Bandana i dark brown (BL/Lego).
Hår:Vanligen rakat.
Huvud:3626cpb942 i Light Flesh (BL) eller motsvarande i anna hudfärg.
Torso:973pb1498 i dark brown (BL/Lego) med armar i dark tan (BL)/sand yellow (Lego).
Ben:970c00 i dark tan (BL)/sand yellow (Lego).
Utrustning:Exo-ryggsäck 12610pb01 i dark tan (BL)/sand yellow (Lego).

Mer information kommer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Dags för mig att introducera mig. Mitt namn är Trev Bos och jag jobbar vanligtvis som inspektör eller sändebud. Jag tillhör ett kollektiv av kolonisatörer som valde att stanna i rymden istället för att bosätta sig permanent på en planet. Primärt lever vi på vad månar och asteroider kan ge, men en och annan temporär planet-bas har vi också.


Bortom Sol - Sigfig by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Hår: 88283
Huvud: 3626bpb417
Kropp: 973pb858c01 med mörkröda armar

Bizzy78

Jag har suttit och väntat lite för att se vilka som valt att ge sig tillkänna här innan jag introducerade mig.
Vem är JAG då?
Jo jag är Greve Gislander.
På jorden så var vi en av dom stora hemliga privata finansiärerna av hela rymd koloniserings projektet men mörka krafter ville åt samtliga av våra tillgångar och utplåna hela vår familj.
Endast jag och min son överlevde och med hjälp av våran egen kunskap om den teknologi vi var med och skapade lyckades vi ta oss ifrån jorden och ut till dom fria kolonierna.
Vilken planet vi är bosatta på kommer inte att avslöjas just nu då vi fortfarande håller på att bygga våran självförsörjande underjords bas.
Ni kan se en av alla våra flyktvägar i bakgrunden och som ni ser på porten är detta nr 11 och där finns evinnerligt många fler. Vi har en plan för alla tänkbara scenarion.
Vår specialitet är då att kapa skepp, gärna från Fria samfundets flotta och konvertera all deras teknik till våra egna fördelar.
När det gäller fordon så är detta något som ligger oss varmt om hjärtat och har du några specifika önskemål kring ett special byggt fordon för just dina önskemål så är det bara att höra av sig.

Hår: 62810 Dark brown
Huvud: 3626cpx14
Torso: 973px24c01
Ben: 970c00 Light bluish grey

Calmcacil

#14
Hälsningar.
Jag är hälsoövervakningsenhet 125715 och är fäst runt objekt "Z.er.0"s huvud. Objekt Z.er.0 har sålts och skeppats mellan ett flertal olika ägare. Objektet själv har få minnen av detta, oklart om det beror på förträngning av hemska minnen, någon form av minnesförstörande teknologi eller om det är en effekt av den senaste tidens händelser.
Z.er.0 är 17 år gammal och kom till *hemligt*s ägo för *hemligt* tid sedan. Under sin tid här har Z.er.0 utsatts för *hemligt* och ska nu förflyttas till *hemligt*. Flytt sker med ordinarie människoflyttningsentreprenör.
Z.er.0 är vid denna tidpunkt fullt frisk.
Rapport genomförd, hälsoövervakningsenhet 125715 återgår till övervakningsläge.



Bitar:
Huvud: 3626bpb0100
Torso: 973pb1043c01
Ben:  svarta 970c00
Hatt: svart 93554 med vit 64647

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.