Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] GoH category B

Startat av Odidoma, 29 Maj 2014 kl. 17:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Här kommer mitt bidrag till kategori B på GoH. Jag känner inte att det är mitt bästa bygge men jag hade ont om bitar och tid och ville ändå bidra, mitt fokus ligger på kategori C - bygget som jag hoppas ska bli klart snart. Maxstorleken var 32 x 32 och att man skulle bygga ett fort eller liknande för att kunna bekämpa "svartalverna".

Sen vill jag tacka Gideon för rullgardinstipsen, tack!

Illuwatar

För att vara ett snabb-bygge blev det riktigt bra. Gillar framförallt hur du fick till den lilla bäcken, hur du har fått till känslan av varierade vattendjup. :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ByggareDan

Tycker också att det ser bra ut, behöver ju inte vara bättre för man använder fler bitar.
Gillar ju också den trevliga lilla ån, är alltid lika trevligt att se alla fina GoH byggen som presenteras här på Swebrick.

/ByggareDan

Anders67

Citat från: Illuwatar skrivet 29 Maj 2014 kl. 18:11
Gillar framförallt hur du fick till den lilla bäcken, hur du har fått till känslan av varierade vattendjup. :)
och hur marken i övrigt är riktigt bra och levande, sedan är ju pallisaden snygg också!

Gideon

Härligt att se dig komma igång på allvar med GoH-byggandet :)
Gillar palissaden med de nyhuggna spetsarna och marken, särskilt den fina bäcken!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sollan

Levande lanskap. Vilken trevlig liten bäck!

marpe

Instämmer.  :) Bron är enkel och bra. Är det löst ihopsatta bitar eller nån teknik med 1/2 plates upphöjning?

Odidoma

Tack!

Citat från: marpe skrivet 31 Maj 2014 kl. 19:25
Instämmer.  :) Bron är enkel och bra. Är det löst ihopsatta bitar eller nån teknik med 1/2 plates upphöjning?
ang bron så är dem bara inte dit tryckta "korrekt", enkelt men effektivt.