[Figbarf] Soldater till striden om Eastgate

Startat av Gideon, 28 Maj 2014 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

I Guilds of Historica finns det en medlem som tillsammans med sin bror brukar köra ett stort konfliktspel då och då (förra året var det slaget om Queenscross), där alla medlemmar kan skicka soldater som ska vara med i striden. Här nedan är mina bidrag till årets strid. Om det är någon GoH-are som läser detta så uppmuntras det att skicka trupper dit, särskilt för er nya så är det ett bra tillfälle att interagera mer direkt med de andra medlemmarna ;) Det är mycket enkelt att vara med, regler finns här.

Cyclopstam
Cykloperna har rekryterats till "The Black Spire". Ledda av sin matriark, de slåss nu för den "onda" sidan.
Det enda metallhantverk som cykloperna har lärt sig är att gjuta brons. Eventuella vapen och rustningar i stål har antingen kommit till dem genom handel eller mer troligt från fallna fiender. De är starkare än en vanlig människa men deras bågskyttar är inte särskilt träffsäkra på grund av bristande förmåga till avståndsbedömning...

Barqas stadsvakt
Barqas styrande råd har sänt en styrka till att hjälpa den "goda" sidan (på begäran av Gideon). De är diciplinerade soldater som slåss i täta led, antingen med spjut eller med det traditionella kortsvärdet gladius som bärs av Barqas stadsvakter. Denna gladius får varje stadsvakt när han påbörjar sin tjänstgöring.
(Byggde bakgrunden mest för att få använda mina nya efterlängtade gotiska bågar i tan ;) Nu väntar man bara på att de ska komma i grått också...)

Arkbri-falkarna
Ett kompani av legosoldater (no pun intended) ledda av Ediz Falconi, en veteran från många strider som inkluderar slaget om Queenscross och slaget om magikerslottet Zar.
De slåss för den sida som betalar bäst och retirerar gärna om det verkar som om den andra sidan håller på att vinna, men oftast i god ordning och de lämnar aldrig en skadad kamrat bakom sig.

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

malmen

Snyggt! Gillar verkligen skölden som en av cykloperna har, och bakgrundshistorierna är också en fröjd att läsa :-)

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 28 Maj 2014 kl. 02:17
där alla medlemmar kan skicka soldater som ska vara med i striden.

Vi pratar inte om att skicka dem med posten, eller hur?

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 28 Maj 2014 kl. 11:40
Nej, de återskapar efter bästa förmåga de soldater man "skickat". Vi pratar om ett par amerikanska AFOLs med minifigsamlingar över genomsnittet ;)
Flickr   Instagram

EpsilonEta

Citat från: Gideon skrivet 28 Maj 2014 kl. 11:54
Citat från: lingonfil skrivet 28 Maj 2014 kl. 11:40
Nej, de återskapar efter bästa förmåga de soldater man "skickat". Vi pratar om ett par amerikanska AFOLs med minifigsamlingar över genomsnittet ;)
Bara en tanke (jag vet att det inte ens är ditt spel). Kan de inte spela med vad som helst och redovisa statsen/resultaten med bilderna ni skickar?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Nextuz

Hehe, Cyklopen med mustachen var bra. Lär lätt få hår i ögat :P haha

Gideon

Citat från: EpsilonEta skrivet 28 Maj 2014 kl. 20:58
Bara en tanke (jag vet att det inte ens är ditt spel). Kan de inte spela med vad som helst och redovisa statsen/resultaten med bilderna ni skickar?
Nja, de brukar fotografera striden (typ runda för runda) och publicera det allt eftersom...det var riktigt spännande sist att se hur det gick :)  (Kan ses från post 47 och framåt i denna tråd)
Flickr   Instagram

EpsilonEta

Citat från: Gideon skrivet 28 Maj 2014 kl. 23:34
Citat från: EpsilonEta skrivet 28 Maj 2014 kl. 20:58
Nja, de brukar fotografera striden (typ runda för runda) och publicera det allt eftersom...det var riktigt spännande sist att se hur det gick :)  (Kan ses från post 47 och framåt i denna tråd)
ska jag kolla
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>