[Utmaning] Stående utmaning: Rymdskepp

Startat av Myko, 27 Maj 2014 kl. 13:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Stående utmaning - Skepp

Nu när du byggt din karaktär är det dags för denne att ha någon form av transport genom rymden. Bygg ett rymdskepp för din karaktär att färdas i. Detta är en stående utmaning som kan påbörjas och avslutas när som helst, eller inte alls om du inte vill ha något skepp! Det går självklart också bra att byta eller bygga om sitt skepp när som helst.

Skeppskonfiguration
Är ditt skepp en enmansskyttel eller en massiv industriell supertanker två kilometer lång? Utforskar ditt skepp de yttersta gränserna av känd rymd eller är det bestyckat till tänderna med massvis med vapen för att krossa rymdpirater? Valet är ditt!

Belöning
- 20 poäng till din fraktion
- 20 poäng till din karaktär

Regler och begränsningar
- Presentera ditt skepp i bild och text i en egen tråd. Märk din tråd med [Utmaning: Rymdskepp].
- För godkänt bidrag krävs att du anger skeppets namn och verklig storlek (i meter).
- Om ditt skepp tillhör Samfundet är det viktigt att det syns. Följ de etablerade designreglerna.
- Valfri skala och storlek.
- Maxstorlek för bilder är 750 pixlar i bredd.
- Undvik att utrusta ditt skepp på ett sätt som gör berättelsen orealistisk. Inga domedagsvapen eller fantastiska rymddrifter som inte uppfunnits.
- En stående utmaning har inget slutdatum, och går att utföra när som helst under spelets gång.

Lycka till!

Myko

Snart börjar SHIPtember.

Om någon känner sig galen och vill slå två flugor med en smäll...

AndersI

Citat från: Myko skrivet 05 Augusti 2014 kl. 21:50https://www.flickr.com/photos/si-mocs/14649791580/

Av någon anledning får jag bara flickrs huvudsida när jag klickar på den länken. Måste man ha ett flickr-konto (och vara inloggad) för att se något?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Myko

Hmm, det är möjligt. Jag byter till en annan länk.

Magnus den store

Bilden har följande status: "This photo is visible to everyone". Då ska det inte finnas något krav på inloggning.

Vad jag förstår finns det tre reglerna till Shiptember:

• Rymdskeppet ska vara över 100 studs långt.
  • Bygget får startas 1 september.
  • Resultatet presenteras före 1 oktober.
Stämmer det? Är exempelvis skalan valfri så länge bygget är 101 studs?
Undra vilken tidzon som avses?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!