Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tankbil med släp 60016

Startat av Mizar, 17 April 2014 kl. 21:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Mizar

Här har vi en modifierad tankbil 60016 som även den har fått ett matchande släp!

mechamike

Snyggt, kul med alla MODar på Swebrick på sistone,  sånt uppskattar iallafall jag.
?

swestar

Citat från: mechamike skrivet 17 April 2014 kl. 21:20
Snyggt, kul med alla MODar på Swebrick på sistone,  sånt uppskattar iallafall jag.
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janimakaj

kul mod. och de blev snyggt. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Magnusengstrom

andreaseldh

Räcker det att köpa tre 60016 för att lyckas med detta, eller har du använt andra bitar också?

Mizar

Jag har använt tre stycken 60016 men det går åt en hel del andra bitar för att få ihop den!

Munken

sjerdna

Snyggt ekipage igen. Gillar skarp positionsljusen längs sidorna.
Det enda påpekande jag har på din tankbil (och Legos original) är att ni ska flytta slangarna till höger sida. Så är det här i Sverige. Finns kanske någon bil kvar som bara kör flygbränsle och har slangar på båda sidor men absoluta merparten har slangarna på höger sida. Och detta säger jag efter att ha farit landet runt och servat mätsystem på dem i 15 år...

#Andreas

Mizar

Citat från: sjerdna skrivet 18 April 2014 kl. 22:33
Snyggt ekipage igen. Gillar skarp positionsljusen längs sidorna.
Det enda påpekande jag har på din tankbil (och Legos original) är att ni ska flytta slangarna till höger sida. Så är det här i Sverige. Finns kanske någon bil kvar som bara kör flygbränsle och har slangar på båda sidor men absoluta merparten har slangarna på höger sida. Och detta säger jag efter att ha farit landet runt och servat mätsystem på dem i 15 år...

#Andreas

Tack för info! Detta ska rättas till!  ;)

Anders67