Combustionblast-bomber ZB1. Mitt nyaste rymdskepp.

Startat av Limpfittz, 28 Mars 2014 kl. 01:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Limpfittz

Tjena! Byggde ihop ett rymdskepp härom veckan, och blev väldigt nöjd. Använt mig av mycket lime vilket passade piloten utmärkt! Är extra nöjd med 'cockpitten' och klossningen där. Är även väldigt förtjust i greeble, och det har jag använt i bygget rätt frekvent också. Har precis köpt en ministudio där jag kan ta bilder som dessa, är otroligt laddad, och ni kommer absolut få se mer utan mina byggen!

Kamera: iPhone 5S.
Byggtid: 2 veckor till och från
Kolla även min flickr: flickr.com/photos/kattstrumpa
Eller min instagram!: instagram.com/kattstrumpa

-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Roger Brickjet

Snyggt! Riktigt bra färgschema, den röda bomben känns verkligen farlig :) Och extra plus för att du använt slangar ;)

cptCalavera

Håller med, ruskigt snygg bomb :) Ser dock ut som den skulle få svårt med balansen om den skulle råka flyga in i någon sorts atmosfär. :P
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Anders67

Snyygt, bra färgschema och extra plus för att den inte är symetrisk. Den röda bomben är pricken över i. Awsome!

Illuwatar

Riktigt snyggt skepp. Lime fungerar riktigt bra här i kombination med grått. Och att bomben fick en klart avvikande färg... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

Spännande, Saknar dock ett "top down" foto för att förstå ving konfigurationen och formen
?

Sockerbit

Riktitg snyggt, snygg matchning av färgerna mellan skepp och alien.

Limpfittz

Det är ganska svårt att se, men den är faktiskt väldigt balanserad. Ska definitivt lägga till en bild uppifrån så man kan se profilen bättre! Jätte kul att höra vad ni tycker!!  ;D TACK!

o0ger

Bra gjort att bygga klart det på två veckor. Det skulle jag aldrig klara.

Jag gillar färgvalet. Bygget ser ganska stabilt ut så att det skulle klara av att lekas med och du har en bra lekfunktion med bomben.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Limpfittz

Citat från: o0ger skrivet 28 Mars 2014 kl. 08:44
Bra gjort att bygga klart det på två veckor. Det skulle jag aldrig klara.

Jag gillar färgvalet. Bygget ser ganska stabilt ut så att det skulle klara av att lekas med och du har en bra lekfunktion med bomben.

Tack!!
Experimenterade med många olika färger, medium blue var en favorit ett tag, men tog lime då piloten passade så bra in med strukturen. Med handen på hjärtat sitter en del element, så som slangarna, ganska dåligt, och skulle gå av rätt fort om man flög omkring lite  :D haha. Skyller på att slangarna te.x har -väldigt- dålig fästförmåga.

o0ger

Citat från: Limpfittz skrivet 28 Mars 2014 kl. 09:45
Med handen på hjärtat sitter en del element, så som slangarna, ganska dåligt, och skulle gå av rätt fort om man flög omkring lite  :D haha. Skyller på att slangarna te.x har -väldigt- dålig fästförmåga.

Mmm, okej, men de är rätt gamla va? Ser ut som gammelgrå på bilderna. Gamla bitar sitter sämre än nya.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Silence101

Snyggt bygge. Gillar att du byggt asymmetriskt. Färgerna funkar bra ihop :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Limpfittz

Citat från: o0ger skrivet 28 Mars 2014 kl. 09:49
Mmm, okej, men de är rätt gamla va? Ser ut som gammelgrå på bilderna. Gamla bitar sitter sämre än nya.

Stämmer bra, plus att en svart slang hade en sprucken fästpunkt. Man tager vad man haver dock! :D

Tarmvred

Se mina foton på  Flickr

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram