På spåret - kategori B: Vid spåret - RÖSTNING!

Startat av Skafte, 07 Mars 2014 kl. 11:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilket bidrag får din röst?

Eigenbrötler
4 (4.8%)
goran
9 (10.7%)
o0ger
7 (8.3%)
nikerl
1 (1.2%)
Kvarnbackafilm
1 (1.2%)
Teabox
4 (4.8%)
Tarmvred
2 (2.4%)
dalle
3 (3.6%)
AndersI
1 (1.2%)
Misa
1 (1.2%)
mordatre
18 (21.4%)
Svartkrut
1 (1.2%)
Etzel
5 (6%)
Ozp
10 (11.9%)
Sockerbit
1 (1.2%)
Wineyard
14 (16.7%)
cptCalavera
2 (2.4%)
stigge72
0 (0%)

Antal personer som röstat: 84

Omröstningen har avslutats: 21 Mars 2014 kl. 16:51

Skafte

Dags att rösta här också! Gör det med en gång så du inte glömmer bort det innan fredag kväll!

Reglerna återfinns längst ner i denna post. Sammanställning av alla bidrag:

Eigenbrötler:

goran:

o0ger:

nikerl:

(Originalbilden överstiger maxstorleken på 640 pixlar)

Kvarnbackafilm:

Teabox:

Tarmvred:

dalle:

AndersI:

Misa:

mordatre:

Svartkrut:

Etzel:

Ozp:

Sockerbit:

(Originalbilden överstiger maxstorleken på 640 pixlar)

Wineyard:

cptCalavera:

stigge72:

Bygg något som passar att stå intill en järnväg, max 16x16 studs (inget överhäng)! Bara LEGO tillåtet, officiella (hela) klistermärken OK. Digitala bidrag måste bestå av delar som producerats i den aktuella färgen. Endast medlemmar i föreningen Swebrick får deltaga.

Publicera max 3 bilder, med största mått 640 pixlar i denna tråd. Sätt den bild du vill ska representera ditt bygge först. Bilderna skall vara publicerade senast söndag 16/3 kl 23.59. Därefter följer en (snabb) omröstning på forumet.

För mer info, se tävlingstråden!

Vänligen avstå från andra inlägg i detta ämne!

Eigenbrötler

En ensam bortglömd liten lastkaj, tågen är borta sedan länge, undrar vem som aldrig fick sin beställning på tre lådor...

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

goran

Ånge station 2.0

o0ger

Ett vattentorn.

Edit: lade till några fler bilder som har stått och renderat under natten.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

nikerl

Vid järnvägsstationen ligger en liten park, Järnvägsparken. Det är en plats för avkoppling och samtal innan tåget går. Glassarna är köpta i kiosken på stationen

Kvarnbacka

Varje perrong med självaktning måste ju givetvis ha en godisautomat!*

*Det är med andra ord avsaknaden av detsamma som är utmärkande för en självföraktande perrong.

Teabox

Mitt bidrag till den här kategorin är en liten del av en stationsbyggnad. Specifik delen som har tidningskiosken i sig. (och ni får tänka er att det står tidningskiosk på utrikiska på skylten :P )

Känner att jag måste avslöja att klockan är inte symmetrisk. För att inte bryta mot "inget överhäng"-regeln var jag tvungen att plocka bort urtavlan på en av sidorna. Men det syns ju inte på bilden ;D

Tarmvred

Trainspotting

Se mina foton på  Flickr

dalle

Tågen stannar inte längre vid Klosså hållplats. Utan den får finna sig i sitt öde vid spåret.

AndersI

Vad är väl en järnväg utan signaler? Här en dvärgdito...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Misa

Skog, skog och åter skog...
...det är iallafall det som man ser om man åker tåg i de norra delarna av vårt avlånga land. En och annan liten stuga, som förut användes, men nu bara står och förfaller...

mordatre

POLEN 1940

1939 anfölls Polen av både Hitler och Stalin. Båda sidor satte sina klor i landet och avrättningar, deporteringar och tortyr ärrade landet för all framtid. Bygget avspeglar ej namngiven tågstation någonstans i Polen, någon gång under 1940. Kommunister eller nazister var lika illa för de polska medborgarna även om de senare fått mer uppmärksamhet. Vem den uniformsprydde mannen med batong tillhör är upp till åskådaren att avgöra.
Det är lätt att säga att det var hemska tider, men man glömmer ofta att samma brott har upprepats flera gånger på andra platser i världen och pågår än idag.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Svartkrut

En stationsbyggnad modell äldre där tre personer står och väntar på att tåget ska anlända.

Etzel

Dals Rostocks andra järnvägsstation byggdes 1908 och ersatte ett tidigare stationshus som funnits sedan järnvägen kom till det lilla dalsländska samhället 1879. Den vackra stationen var i bruk fram till 1941 då den revs och ersattes av en modernare station i funkisstil som även den revs 33 år senare. Sedan dess har inte Dals Rostock haft någon järnvägsstation utan tågen mellan Oslo och Göteborg passerar bara igenom utan att stanna. I maj 2000 återfick samhället dock en modell i halv skala av den gamla järnvägsstationen och det är den jag har haft som förebild för mitt bidrag till tävlingen. Om man är intresserad kan man läsa mer om stationshuset och modellen här och dessutom se bilder på både originalstationen och halvskala-modellen.

D R på skylten är förstås den gängse förkortningen av Dals Rostock, hela ortsnamnet var för stort att få plats med.

Modellen kan verkligen göra skäl för att kallas för ett Etzel-bygge (läs. instabilt som f-n), vilket alla som besökte mini-träffen i Sthlm igår kan intyga. Det var svårt att få till bygget på något annat vis i just den här skalan, men jag har planer på att försöka bygga hela stationen (detta är bara en del av södra och västra fasaden) i lite större skala och då förstärka konstruktionen. :)

Tack till o0ger för lån av toppbiten till taket. Den är redan på väg tillbaka och med ett par extra bitar som tack för hjälpen. ;)

Ozp

Tågöverfall

Banditen väntar på att tåget ska komma förbi nedanför klippan där han står beredd att vräka ner en stor stenbumling.