[MOC] Nordana Castle (ganska många bilder)

Startat av Gideon, 10 Februari 2014 kl. 16:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Jag har äntligen kommit mig för att fotografera min CB-borg, som många av er redan har såg på Norrköpingsutställningen eller har sett på bilder därifrån. Den är byggd i fyra (sub)moduler, främst för transporterbarhet men också för att kunna fotografera vinklar som annars skyms av murar och torn.

"Södra tornet" (även om jag inte vet om vi någonsin enades om väderstreck?)

Porttornet

"Norra tornet" och borgens kök

Stora salen

Fler bilder

Borgens brunn:

Tack jesperallen för fällgaller-idén, även om ditt nog är snyggare :)

Porttornet med det "södra" tornet:

Trädet är till viss del inspirerat av CMF Forest Maidens sköld, som fick utgöra borgherrens vapen.

"Norra tornet" tillsammans med porttornet:

Östra tornet:

Staty utanför den stora salen

Ingång till källaren under den stora salen. Inspirerat av Conwy castle i Wales (som jag besökte precis innan jag började på detta bygge) där det fanns en källare under den stora salen, som nåddes med en liten trappa ned utifrån.

Ett befäl skriker på manskapet.

Vatten måste hämtas i brunnen i nedre delen av borgen.

Man måste ha stora förråd om man riskerar att råka ut för en belägring.

Tillsammans med det norra tornet.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Anders67

Imponerande bygge, ska bli kul att se det igen i helgen på lego world cph
Fotot är som vanligt superbra!

Lews

Fantastiskt snyggt byggt! Murarna ger ett väldigt massivt och säkert intryck.

o0ger

Ett mycket vackert bygge som bör ses i verkligheten om möjligheten ges. Jag saknar en helhetsbild av hela borgen tagen lite uppifrån så att man ser den mäktiga borggården tillsammans med det mäktiga trädet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Tack!
Citat från: o0ger skrivet 10 Februari 2014 kl. 16:43
Ett mycket vackert bygge som bör ses i verkligheten om möjligheten ges. Jag saknar en helhetsbild av hela borgen tagen lite uppifrån så att man ser den mäktiga borggården tillsammans med det mäktiga trädet.
Jag tog en sån bild, men fick tyvärr en massa blänk från blixten då. Tror att det kanske finns någon bild från Norrköping jag tog utan blixt som studsat på ett lågt vitt tak, ska kolla.
Men bilder på hela borgen från lite olika vinklar kommer i alla fall, jag måste bara redigera bakgrunden på dem först vilket tar lite tid med dessa kanter (inte minst allt gräs...).
Flickr   Instagram

42Hz

Ramponerande som vanligt! =) Riktigt snyggt!

Även imponerad att du hinner bygga så många stora byggen.
//Harri

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 10 Februari 2014 kl. 16:50
Tack!
Citat från: o0ger skrivet 10 Februari 2014 kl. 16:43
Jag tog en sån bild, men fick tyvärr en massa blänk från blixten då. Tror att det kanske finns någon bild från Norrköping jag tog utan blixt som studsat på ett lågt vitt tak, ska kolla.
Men bilder på hela borgen från lite olika vinklar kommer i alla fall, jag måste bara redigera bakgrunden på dem först vilket tar lite tid med dessa kanter (inte minst allt gräs...).

Jag har nog en sån bild, ska jag lägga in den här?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 10 Februari 2014 kl. 17:25
Jag har nog en sån bild, ska jag lägga in den här?
Visst kan du få det om du vill :)
Flickr   Instagram

lingonfil

Jag såg södra tornet i min flickr-ström och var på vippen att kommentera något i stil med "nu fattas bara resten av slottet". Som tur var lät jag bli - för det hade jag fått äta upp.

Snyggt som tusan! Och trevligt med fler delar.

marpe

Gideon

Uppdaterat första inlägget med bilder på den fjärde modulen.
Nu återstår bara att välja ut ett par bilder som duger på borgen och redigera dessa (som inte har en så fin bakgrund, använde bara lite diverse lakan mm för att få något vitt bakom alla byggets kanter)
Flickr   Instagram

dalle

Det är bara att hoppas att borgen ser lika fin ut när jag kommit fram.   ;)
Bra att du lägger upp bilder så jag vet hur den ska se ut.

AndersI

Det är ju bara så snyggt! I Norrköping syntes inte så många detaljer, eller tiden räckte inte till att stå och spana tillräckligt länge. Såna här byggen kräver nästan privatvisning  :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Såg denna i Norrköping och det är ett imponerande bygge. Bilderna (hur bra de än är) ger inte borgen rättvisa. Den måste ses IRL...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Cakeman

Den är jättefin! Inspirerande. Det ska bli kul att se den på Legoworld nu till helgen :)