Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kommissarie Gadget

Startat av jalex, 29 Januari 2014 kl. 10:49

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Här är ett litet LEGO-projekt jag gjort kring den animerade serien Kommissarie Gadget från 80-talet.

Lagt upp det på CUUSOO (http://lego.cuusoo.com/ideas/view/57177) också, så lägg gärna en support! :)

Några av karaktärerna från serien. Chief Quimby är kommissarie Gadgets chef som levererar Gadgets meddelanden om olika uppdrag. Penny är Gadgets brorsdotter. Brain är Pennys intelligenta hund. Dr. Claw är ledaren över en ondskefull organisation kallad M.A.D. Han har också ett husdjur - M.A.D Cat.

En illustration på när Gadgets skåpbil transformeras till polisbilen.

Den onde Dr. Claws flygande skepp och Gadgets skåpbil.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Jonsson

Inget annat än lysande! :D ;D

Detta ger verkligen en varm och go känsla i kroppen!
Har nog tappat räkningen på hur mycket tid som spenderades framför serien i 8-10årsåldern. :)

Tycker du har lyckats fånga looken väldigt väl! :)

Och katten, katten!!

Inte för inte som uttrycket *klappar katten* kom till!

Myko

Snyggt och väldigt likt som vanligt!

Men du kan ju inte visa dr Claws ansikte!

dalle

Snyggt och likt. Hur är det tänkt att transformeringen av bilen ska gå till? ;)  :o

mechamike

Snyggt! Bra presenterat saknar dock en "Go GO Gadget chopper"..
M.A.D Cat är bäst.. På C64 tiden var jag med i en obskyr liten grupp som hette "MCCS" M.A.D Cat Computer Services som mest ägnade sig åt att "byta" spel på kassetter..  (otroligt nog lever spelindustrin än i dag) ::) Så katten lever kvar i mitt sinne än idag..

Inspecor Gadget singaturen är för övrigt lika plågsam i mina öron som Hemglassbilen trudelutt, fast det straffar sig att köra en borr i tv'n.. inte 100 000, men tillräckligt för att man inte ska pröva.
?

Jonsson

För din skull mechamike  ;)

..äh får inte inbäddningen att fungera, oavsett vilken inbäddningstyp eller länk jag använder....

http://www.youtube.com/watch?v=e-JHfXVlkik

Anders Nolberger

Man skriver enbart Youtubeid (e-JHfXVlkik) mellan Youtube taggarna.

Risgrynsgrot

Snyggt.. Gadgets bil gör mig väldigt nostalgisk.  :D Men Dr Claws ansikte ska ju inte synas! Och om det ska det så kör på teorin att Gadget är en kopia av Dr Claw (Alltså Dr Claw är den verklige Gadget)

jalex

Tack för alla kommentarer!  ;D

Citat från: Myko skrivet 29 Januari 2014 kl. 12:18
Men du kan ju inte visa dr Claws ansikte!
Hehe, det är sant att hans ansikte aldrig visas i serien från 80-talet. Men det gjordes en serie "Inspector Gadget"-actionfigurer 1992, där man kunde se Dr. Claws ansikte. Så det är den referensen jag använt när jag designade minifigen.

Citat från: mechamike skrivet 29 Januari 2014 kl. 14:20
Snyggt! Bra presenterat saknar dock en "Go GO Gadget chopper"..
Jag började bygga på en sådan till Gadget, alltså en med roterande helikoptervingar som kommer från hatten och med handtag, men hittade inte någon bra lösning... Vore intressant om någon annan kom på en smart lösning till det.

Citat från: dalle skrivet 29 Januari 2014 kl. 12:31
Snyggt och likt. Hur är det tänkt att transformeringen av bilen ska gå till? ;)  :o
Ja det överlåts till fantasin :) En första version var avtagbar överdel, som skiftas mellan skåpbil och polisbil, men det förstörde designen lite. Så designen fick gå före!

lingonfil

Supportat!

Hög kvalité på alla dina cuusoo-byggen! Men jag tycker responsen du får på cuusoo inte rikigt gör dem rättvisa. Du behöver arbeta mer med att skapa uppmärksamhet.
Och vi andra får se till att sprida dem bäst vi kan.

Record

Detta är nostalgi, ojoj vad jag brukade titta på Gadget.
Snyggt byggt, och fotat.
Friskt satsat, hälften vunnet..

jalex

Tack lingonfil och Record! Och tack för supporten!

Citat från: lingonfil skrivet 30 Januari 2014 kl. 00:04
Men jag tycker responsen du får på cuusoo inte rikigt gör dem rättvisa. Du behöver arbeta mer med att skapa uppmärksamhet.
Och vi andra får se till att sprida dem bäst vi kan.

Ja det är helt klart så att spridningen av verket är något jag inte brukar lyckas med så bra... Jag vet nog inte riktigt hur man gör? Det hjälper ju föga med att lägga ut det på Twitter eller Facebook när man som jag inte har så många kontakter där. Och att få andra större sidor att vilja visa upp projektet är inte så lätt. Har ni några tips? :)