Forum > Din hjälp i LEGO-världen

USB till COM kabel som funkar ihop med Legos IR / Radio torn

<< < (2/3) > >>

Pekblom:
Nu har jag ju hoppat av IT-livet men i XP kunde man simulera äldremiljöer för olika applikationer, kan man inte de längre?
Man man bara installerade applikationen och sen höge klickade man på exe-filen och angav vilken version av pyttemjuk den var skriven för.

tellblom:
Jodå det går fortfarande men de har höjt säkerheten lite så om OSet inte tycker att mjukvaran är korrekt skriven och försöker pratat direkt med underliggande drivrutiner så kommer programmet inte att fungera

CopMike:
Som riktig tung hacker tycker jag att du byter till min gamla arbetshäst, den löser säkert det där lilla problemet ;D!

10 PRINT CHR¤12
20 PRINT "Swebrick Rules"
30 GOTO 20

Och därmed lämnar jag denna tråd för evigt ........ ;)

AndersI:
Ohhh, ABC80, nu blir jag riktigt nostalgisk - Jag började jobba 1980, och levde då på att programmera ABC80 och åka runt i landet och hålla kurser på den ihop med TBV. Jag har även varit med och skrivit boken "Avancerad programmering på ABC80" (gå till ert närmaste bibliotek och be dem öppna sitt dammiga arkiv, så kanske den finns kvar där).

CopMike:

--- Citat från: AndersI skrivet 27 mars, 2010  Kl:20.21 ---Ohhh, ABC80, nu blir jag riktigt nostalgisk - Jag började jobba 1980, och levde då på att programmera ABC80 och åka runt i landet och hålla kurser på den ihop med TBV. Jag har även varit med och skrivit boken "Avancerad programmering på ABC80" (gå till ert närmaste bibliotek och be dem öppna sitt dammiga arkiv, så kanske den finns kvar där).

--- Slut citat ---
Imponerande :)! Jag fattade aldrig PEEK & POKE, utan mina program blev snabbt för stora även med den datorn som hade extra stort minne, dvs 32kb.

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion