Vinnare i nano-byggtävling, avbilda ett Lego-set

Startat av AndersI, 20 Januari 2014 kl. 20:27

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

En jordskredsseger! Absolut ingen diskussion!

Vinnare blev: Jalex med 13 röster (lika mycket som de nästföljande fyra tillsammans!)

Tvåa: stegu med 5 röster

Trea: Mechamike med 4 röster

Ett stort grattis till vinnarna! (prisförteckning kommer senare)

Hela tråden: http://www.swebrick.se/index.php?topic=6112.0
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Grattis Jalex, en värdig vinnare!! och Stegu till silvret! Man får tacka för tredjeplatsen! 
?

jalex

Tack så mycket Mechamike! Och tack alla som röstat på mitt bidrag  :D Det var en rolig och lagom stor tävling, så hoppas det kommer ytterligare en repris nästa jul! Grattis till Stegu och Mechamike  också. Fina byggen båda två.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

AndersI

Dags för prisutdelning!
(sorry att det tog sån tid - förkylning och  magbesvär har mer eller mindre däckat mig i två veckor)!

Priserna finns på nedanstående bild, segrarna får välja först (1 bit), sedan tvåorna (2 bitar) och till sist trean (3 bitar).
Notera att vissa bitar är grupperade parvis (eller fyrtal), hela gruppen räknas som en bit.

Ifall bilden är otydlig räknar jag upp bitarna här också:

Pullback-motor mörkgrå, pullback-motor mörkgrå, pullback-motor mindre, helikopterskidor ljusgrå, helikopterskidor svarta, platta med fyra fasta pins/vit, platta med fyra fasta pins/ljusgrå, ett par små hjul/brick, ett par små hjul/plate, fyra gula fälgar, fyra Cybermastergröna 1x2, fyra vinklade bitar med studs åt två håll (två olika modeller).

OBS: prisbordet delas med den andra tävlingsklassen, så ingen tvåa får välja något innan alla ettorna har valt.

Jag upprepar pristagarna (som också har fått PM om att det är dags):

Avbilda LEGO-set: Jalex (1),  stegu (2), Mechamike (3)

Fria klassen:        Larry Lars (1), krakfot (2), Record (2) (krakfot väljer före Record, eftersom han använt färre bitar)

Larry Lars

Nice! Jag väljer de grå vinkelbitarna. (om det nu är EN bit..) Mitt andrahandsval (om det nu skulle behövas) blir de gula technic-hjulen.

Tack för en rolig tävling!

/Larry Lars.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

jalex

Trevligt! Jag väljer då "pullback-motor mindre" (eller räknades alla tre motorerna som en bit?)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

AndersI

Då är bilden uppdaterad med segrarnas val. Varsågoda tvåorna!

krakfot

ok, då tar jag gärna en pullbackmotor och de gula technichjulen. /Krakfot

Record

Rolig tävling!

Då tar jag det vita/clear underredet+1x2 bricks:en.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mechamike

*väntar tålmodigt på att Stegu ska ta för sig av godsakerna
?

stegu

Jag tar gärna de Cybermastergröna 1x2. Jag gillar skumma färger. Den andra biten lämnar jag gärna åt tävlingsledningen att överraska mig med.

mechamike

Jag väntar på AndersI ska visa sig på styva linan i paint igen! eller så tar jag det som är kvar ;D
?

AndersI

Citat från: stegu skrivet 03 Februari 2014 kl. 15:24
Jag tar gärna de Cybermastergröna 1x2. Jag gillar skumma färger. Den andra biten lämnar jag gärna åt tävlingsledningen att överraska mig med.

Tyvärr har Record redan paxat dem, men jag kan nog vaska fram fyra till  :)

Och så får du lova att bygga något med den andra biten du får  ;)

Din tur, Mecha

AndersI

Hur många av vinnarna tänker sig till tågträffen i mars? Kan de som inte kommer dit hitta någon inom räckhåll som ska dit, så borde vi kunna ordna den mesta prislogistiken där?

Och Mecha, det finns sex priser kvar, du får välja tre.

mechamike

Ah.. hade nästa glömt detta.. jag förser mig gärna med en pullbackmotor (kanske kan bygga en till lite större Breaking Bad rullande methlab med den i) och så de två helikoptermedarna.. varav åtminstone en kan komma väl till pass i ett bygge.

?