Favorit i repris: Mycket opretentiös nano-byggtävling

Startat av AndersI, 18 November 2013 kl. 23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Ok , här kommer nästa bygge i klassen officiellt Lego set: Battle at the Black Gate , Ett set som nog inte så många håller så jättehögt men som var det enda jag kunde knåpa ihop den här fikarasten.

Jag har använt mig av samma set som till mitt förra bidrag , men fuskat med 2 bitar (2st 1x1 white plate) (som jag fräckt lånade från polybag .Ty annars hade det inte blivit någon Gandalf.

Min tolkning som innehåller 37 bitar med alla "minfigdelar"(42 med Brickseparatorn )

Lego versionen.
?

mordatre

9516 jabba´s Palace.

(EDIT: Uppdaterade även minicrawlern med styrning.)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Citat från: mordatre skrivet 05 December 2013 kl. 19:45
9516 jabba´s Palace.

Den ser misstänkt likt ut en viss moské tycker jag 8)
Bra klossat...
?

Vibora

MicroByggare

Ett litet vintage set :
(Vi har börjat bygga upp "pappas" lego)

I jämförelse med originalet:

Innehåller sammanlagd 28 delar

Anders67

Steampunk starfighter X3 (bitar från set )

AndersI

Såja, nu har det blivit lite bättre fart här! Fortsätt så.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Stigge72

Citat från: MicroByggare skrivet 05 December 2013 kl. 21:16
Ett litet vintage set :
(Vi har börjat bygga upp "pappas" lego)

I jämförelse med originalet:

Innehåller sammanlagd 28 delar
Den hade jag. :) (De flesta bitarna finns fortfarande kvar i användbart skick)
Många fina bidrag. Själv hoppas jag kunna publicera något innan helgen är över...

humlan

Bil med husvagn där byggde jag ihop nyss när jag började sortera mitt gamla lego, kul att se att det inte bara är jag som har så gamla bitar :P

Anyways, har kommer en bild på 2 pico-modeller som jag och mina polare gjorde när vi var små och lekte med Lego. Fördelen med dessa var att man kunde bygga armador med skepp...

Vi var inte så noga med färger, utan delade in skeppen i skvadroner efter färg. Funkade bra för oss.

Som tävlingsmodell lämnar de nog en del att önska, men vad kan man förvänta sig av tre bitar per modell :P Det som ser vitt ut i bilden är dock grått, ser nu när jag postar att fotot blev rätt kasst. Men det bjuder jag på.
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Sockerbit

Här kommer mitt lilla bidrag bestående av 31 bitar. Kanske det bästa setet Lego har släppt i år.

BeardedNerd

Tyvärr har jag inte tid eller råd att göra någon Bricklink-beställning just nu, men jag ville ändå prova att göra en nano-version av ett favoritset.

Black Seas Barracuda, byggt med 29 delar.

AndersI

Citat från: humlan skrivet 06 December 2013 kl. 23:24Det som ser vitt ut i bilden är dock grått,

Nåt i den här stilen, alltså (lätt bildbehandlat):

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

jalex

Här är mitt bidrag i klassen "Återskapa ett befintligt Lego-set i nanoskala ". Set 381 - Police Headquarters, från 1979. Totalt 83 bitar blev det.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

mechamike

..och mästerligt fotograferat som vanligt ;) Snyggt klossat!!
?