Leta reda på vilka BrickLink stores som har det du vill ha

Startat av tellblom, 14 Februari 2010 kl. 19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Okej. Hmm... Jag testade både ett projekt med 180 unika bitar, och ett med 30 unika bitar - men samma "problem" inträffade i båda fallen, dvs att det det inte kom upp några stores överhuvudtaget.

Skrytsson

Citat från: NielsG skrivet 16 Februari 2011 kl. 22:30
Citat från: Skrytsson skrivet 16 Februari 2011 kl. 22:05
Jag har tittat lite på programmet, men inte riktigt fått det att fungera.

Jag har importarat bitar till ett projekt från en LDD-fil. Därefter har jag följt beskrivningen och klickat på "Download store data". En dialogruta kom upp och processen tog sin lilla tid men var tillslut avklarad. I shopname-fältet kommer det inte upp någonting (ska det göra det?). Vidare klickar jag på "process data" varpå en ny process genomförs - när denna är klar har det fortfarande inte kommit fram något i Shopname-fältet (visst ska alla butiker komma upp där?) Vad gör jag för fel?

kanske samma som jag... for mange hits...  men Super Tellblom to the rescue - han fiksede min liste og den fungere godt nu.... Længe leve getstores !!

Vad gjorde han för att åtgärda problemet?

flossfloss

Citat från: Skrytsson skrivet 16 Februari 2011 kl. 22:05
Jag har tittat lite på programmet, men inte riktigt fått det att fungera.

Jag har importarat bitar till ett projekt från en LDD-fil. Därefter har jag följt beskrivningen och klickat på "Download store data". En dialogruta kom upp och processen tog sin lilla tid men var tillslut avklarad. I shopname-fältet kommer det inte upp någonting (ska det göra det?). Vidare klickar jag på "process data" varpå en ny process genomförs - när denna är klar har det fortfarande inte kommit fram något i Shopname-fältet (visst ska alla butiker komma upp där?) Vad gör jag för fel?

Jag har samma problem..  :(

tellblom

Hej flossfloss, skickar ett PM till dig så jag kan se vad som går fel.

tellblom

Har fixat nu :)

Det var en BL-Store som hade ogiltiga tecken i sitt namn som fick databasen att haverera.

Har fixat detta nu och det finns en ny version att ladda ner GetStores

/Martin

Skrytsson

Nu funkar det, tusen tack  :)

Det verkar som att programmet har problem med light bluish gray. När färgen används står det i colour-fältet "86" - alla andra färger omnämns med riktiga namnet.

Skrytsson

Att infoga från BL-Wanted List får jag inte heller att fungera. Eller snarare, hur omvandlar man en BL-Wanted List till en XML-fil?  ???

tellblom

En BL Wanted list är dte någon som har satt ihop manuellt, man kan inte exportera den ifrån BL (Vad jag vet iallafall)

/M

cesaer

Hur väl funkar programmet med 3000 bitar och 200olika? Någon erfarenhet?

patrik

tellblom

:)

Det tar tyvärr tid, BL begränsar antal uppslag mot samma ip adress om man gör för många.

Jag har pratat med dem men de är inte villiga att lätta på detta ....

Jag har kört det på min CC-Polisstation med 307 olika bitar och det tog nog lite drygt 2 timmar har jag för mig (de första 10 går snabbt... sen dras hastigheten ner)

/Martin

cesaer

ok, skall göra ett försök. berättar på forumet om de lyckas:)

mechamike

Hmm.. med förändringarna som sker på Bricklink hur kommer Get stores påverkas?
Har du hört någt från dom?

* Compatibility with third party applications: The TOS update should have no
impact on third-party applications such as Brickstore who can continue to use
our database as before. However, we will not allow the use of third party applications
as a way to access Bricklink's intellectual property for unauthorized use and
take the necessary actions to curtail such use if we detect it.

?

tellblom

Nopes inte hört något ännu, men tror jag kan komma runt det :)

oskbl

Gammal tråd, men provar med en fråga.

Om man har element ID, går det att mata in det i getStores? Den verkar vilja ha partnumber och färg, men det är väl vad element ID är?

Om jag söker på bricklink under Search->Keyword så fungerar det att söka på element Id. I pick-a-brick kan man söka på design ID (som verkar vara part number?) och element ID (partnumber + färg?).