Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Rivendell MOC

Startat av Tie Fighter, 08 augusti 2013 kl. 13:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

Då var jag klar med mitt Rivendell.
Det har tagit lite drygt 13 månader att färdigställa sedan jag fick en lust att börja med ett större bygge.
Ni har ju kunnat följa bygget i min WIP tråd, men så här blev det till slut.....





























Jesperallen

Fantastiskt bra det blev!

Med det sista kom helhetsintrycket som sitter som en smäck :)
Gillar verkligen att bergen bildar en bakgrund.

Hoppas man får se det live i höst?

bileam

Så mäktigt och vackert! Det här gillade jag skarpt!

Illuwatar

Fantastiskt bygge! Stort, imponerande, vackert och väldetaljerat. Får man se detta i Norrköping möjligtvis?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz


Anders67

Makalöst snyggt! Så kul att fått följa bygget, och nu ser det helt underbart ut, hoppas jag får chans att se det live! Gillar allt, byggnaderna, vattnet, vattenfallen, växterna, träden och figsen!

Bizzy78


Tie Fighter

Allt hänger på om jag lyckas få ut den genom dörren.
Jag ska skruva fast en MDF skiva bakom byggen med ett par stag på sidorna, sedan får jag tippa bygget på högkant och försöka lirka ut det genom dörren.
Lyckas jag, så kommer ni att få se det live i Norrköping.

Illuwatar

Du får göra som han som byggde en Lamborghini i sitt hus men inte fick ut den när han var klar - riv huset... ;)

Är den inte modulär?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tie Fighter

Citat från: Illuwatar skrivet 08 augusti 2013 kl. 15:21
Du får göra som han som byggde en Lamborghini i sitt hus men inte fick ut den när han var klar - riv huset... ;)

Är den inte modulär?
Modulär och modulär, den är byggd på en MDF skiva i allafall.  ::)
Den är tyvärr inte Jesper modulär, så jag åker nog på att riva fasaden på mitt hus......hmmm hur förklarar man det för frugan?

Vibora

Fantastiskt snyggt bygge. Skulle verkligen vilja se det live.

-DoNe-

Åh jösses! Blev helt magiskt!

Definitivt ett av de smyggast byggena 2013!

EpsilonEta

Riktigt bra bygge! :D
Jag gillar granarna i hörnet.
Citat
Modulär och modulär, den är byggd på en MDF skiva i allafall.  ::)
Den är tyvärr inte Jesper modulär, så jag åker nog på att riva fasaden på mitt hus......hmmm hur förklarar man det för frugan?
Du har ju två månader på dig att göra den lite modulär (eller att bygga en större dörr). 
Bara en sak jag undrar över, borde inte wadge plarsen på taktornen vara i samma färg som tilsen?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

de Gothia

oj oj vad läckert!! så snyggt och hög igenkänningsfaktor! vattenfallen är bara så snygga och smälter in otroligt bra i klippväggen!

enda man skulle kunna klaga på är att denna magnifika skapelse måste få bättre bilder och ljus!

boba johan


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.