Volkswagen Beetle med förare

Startat av EpsilonEta, 14 Juli 2013 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Jag har varit medlem här i snar ett år och tänkte att jag skulle ta och vissa några MOCs (heter det MOCar på svenska? Låter som något man gör i stallet)
Bygget har förvisso legat på min gamla Brickshelf sida i över ett år, här men nu har jag riktiga fotolampor och även byggt en förare i samma skala, 1:14.
(Finns det någon på forumet som vet vem hon ska föreställa?)

Sedan kommer samma scen gjord med en (simpel) modd av 10187.
Jag köpte aldrig setet eftersom jag bland annat inte gillade färgen men för ett halvår sedan kom jag på att den nästan hade samma skala som min första MOC av den där tjejen. Jag laddade ner ritningen från Lego och beställde bitarna på BL (bytte blått mot gult).

Den här lite större versionen av henne har bättre proportioner. (Min teori är att ju mindre lego människor blir ju mer minifig-aktiga blir de, alltså större huvuden och bredare kroppar. Det fungerar från statyer/skulpturer till bricks med en rund plate på.)

Däremot har bilen lite problem med proportionerna (den är lite för bred jämfört med höjd och längd) men jag ville bygga originalet.
Till slut en sista bild med en jämförelse av båda bilarna.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Larry Lars

Stiligt bilbygge! Jag gillar de former du fått till baktill.

Roligt också att se den officiella modellen byggd i annan färg. Av någon anledning blev jag betydligt mer intresserad av att ha en stående på hyllan när jag såg "bubblan" i gult.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Snygga bilar du fått till.
Vem kvinnan är vet jag dock inte.

EpsilonEta

Tack, kul att ni gillar den.

Citat från: stigge72 skrivet 15 Juli 2013 kl. 10:29
Vem kvinnan är vet jag dock inte.
Inte konstigt, hon är relativt okänd. Hon heter Verity Carlo och kommer från några amerikanska serietidningar tillsammans med en gul bubbla som är betydligt mer berömd.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

EpsilonEta

Nu har det gått några dagar utan svar så jag antar att ingen har märkt något underligt.
Jag som trodde någon skulle frågade om de tonade rutorna eller den delade fronten men detta tycks se ut som ett helt vanligt "bilbygge". Denna MOC är däremot lite "more than meets the eye".
(Modden av 10187 är en vanlig bil, ville bara vissa den större versionen av Verity)
Här kommer resten av bilderna.

Anders67

Lysande, det missade jag totalt! Riktigt coolt!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

lindyhep

Vackert!
Den är ju bra som folkvagn men det här var ju sannerligen lite extra krydda.

malmen

Det där bommade jag totalt :P Det enda jag reagerat över gällande rutorna är att framrutan är väldigt rak, speciellt om man ser till en riktig bubbla, men då de fanns med enkel bakruta och platt framruta ett tag så tänkte jag inte mer på det utan tyckte bilen var nice som den var :)

o0ger

Ok, det där var riktigt snyggt! Du lurade oss alla  :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Men h-e! Den såg jag inte komma. Snyggt!!! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Ah. titta där...
De svarta rutorna kändes inte så konstiga tyckte jag, Man slipper bry sig om inredningen, och ser att det finns fönster (istället för att bara lämna tomt), och att fronten var delad tänkte jag inte på alls, men bagageluckan som går så långt ner.

För tankarna till en viss röd trailerdragare jag såg i Göteborg förra året... ;)

Skafte

Citat från: stigge72 skrivet 18 Juli 2013 kl. 13:03
För tankarna till en viss röd trailerdragare jag såg i Göteborg förra året... ;)

Precis. Vi som träffade EpsilonEta i höstas och fick se hans Optimus Prime-bygge borde ha anat oråd...

Hatten av!

EpsilonEta

Citat från: stigge72 skrivet 18 Juli 2013 kl. 13:03
De svarta rutorna kändes inte så konstiga tyckte jag, Man slipper bry sig om inredningen, och ser att det finns fönster (istället för att bara lämna tomt)

Tycker jag också, men vad jag har förstått är inredningen halva nöjet för bilbyggare. I mitt fall däremot behöver den mycket komplicerade "inredningen" gömmas för att sälja det som ett bilbygge. (ett av mina mål)
Att bygga rutorna är också en extra utmaning till skillnad från de flesta byggen på nätet som bara har balkarna. Jag har fortfarande inte löst framrutan till en Porsche 997 carrera S.

Nextuz

Grymt snyggt :D

Otroligt likt orginalet :D

Record

I detta gebit, är du i en klass för sig.

Mycket snyggt, i likhet med optimus prime!
Friskt satsat, hälften vunnet..