Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pälsjägarens stuga

Startat av Etzel, 02 Februari 2010 kl. 17:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Tack vare shiftaltcmd som frågade efter idéer till knuttimmrade hus i den här tråden så blev jag också sugen på att göra ett försök. Eftersom jag råkar vara inne i en Western-period så blev det lite inspirerat av det temat och huset tillhör alltså en "trapper" och hans familj.

Det finns fler bilder på Brickshelf när galleriet blir publikt och även på Eurobricks:)

pilt77

42Hz

Imponerande! Schysst nyttjande av bitarna. :)
//Harri

shiftaltcmd

Jättesnygg!
Men nu blir det en del att leva upp till.  ;)

Selander

snyggt etzel. Såg det på eurobricks tidigare idag.....
Trevlig guldgruva han sitter på..... ;D

AndersI

Kan bara instämma med tidigare talare. Verkligt snyggt! Läste tråden på Eurobricks också - om det är så att du behöver bli av med bruna timmerbitar så är jag intresserad  ;)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Sirre

Kan inte göra annat än att hålla med tidigare inlägg. Grymt snyggt! :)

Vad är det förresten för bit som sitter i "korsningen" mellan de två takräckena ovanför dörren?

Etzel

Tack allesammans :)
Sirre: det är en sån här:

AndersI: Hehe, jag behåller nog dem. Det är en av de bästa bitarna LEGO har gjort enligt mig och jag har alltid velat ha ett stort lager  ;D

Ras 74

Riktigt snyggt Etzel!
Gillar att det är helt SNOT inne i själva stugan. Det är ju en teknik jag är helt såld på.
Såg den svarta boken du ställt där och tänkte det hade varit kul att ställa dit en "laptop" istället  :D
MEn annars mycket fine detaljer. Som granen och trädet. Bara en sådan sak som dark-tan 1x2 platsen på berget, räcket utanför huset som ser ut att behöva en liten renovering.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Anders Nolberger

pilt77

Dottern satt brevid mig och fick syn på bilderna
- Åhhh ett pepparkakshus!  :D