Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bygger nu min första BTTF DeLorean.

Startat av Larry Lars, 26 juni 2013 kl. 09:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Min version av den odödliga tidsmaskinen är än så länge mest ett ömtåligt hölje, men jag tänkte jag skulle prova något nytt och visa bilder under arbetets gång. Första bilden är såklart bara en liten "teaser". :)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Ser bra ut! Ska bli spännande att följa.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Jag följer med intresse, en instruktion kanske när den är klar....

Roger Brickjet

Snyggt, ser väldigt lovande ut hittills!

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Ras 74

Ser fram emot en annan version än det som mer ser ut som den officiella.
Även en instruktion vid färdigt resultat.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Larry Lars

Vad roligt att projektet redan har fått flera "följare".

Även om den kommande Cuusoo-modellen blev den tändande gnistan för att jag skulle skaka liv i det avsomnade projektet, så skall detta bygget inte ses som kritik av deras modell eller ens som ett förslag till hur ett set skulle kunna göras med en större och mer detaljerad bil.

Detta är helt enkelt en MOC! (Jag har redan använt bitar som inte längre är i produktion.) ;)

Eftersom jag nu startat tråden redan under byggandet tänkte jag att jag skulle filosofera lite kring olika val som behöver göras. Minifigur-skala blir alltid ett högst flytande begrepp. För att få plats med idéer jag vill prova så väljer jag att göra en ganska stor bil i den övre delen av det spann som skulle kunna passera som "Minifig Scale".

Så småning om kommer den väl att kunna modifieras till "flyg-läge", men jag har beslutat mej för att först göra den baserad på bilen från inledningen av första filmen. Hur skulle ni ha gjort?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Tie Fighter

Spännande att se vad du får till, den ser redan kanon ut.

o0ger

Jag hade gjort på samma sätt.

För min del så är det inte viktigt att det ska gå att leka med den så det är inte ens säkert att man behöver kunna vriad hjulen så att de vinklas nedåt. Jag hade nog byggt först en modell som den ser ut i första filmen, lagt ner tid på att få den att se bra ut. Sen byggar man om den helt för att få den att se ut som i andra filmen osv. Det behöver ju inte vara en MOC som ska kunna förvandlas till tre varianter. Jag hade gjort tre MOCs.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Nästa bild. Något litet tydligare denna gång.
Låt er inte luras av ni nu ser hela bilen. Det är mycket arbete kvar.



Den ganska ostadiga karossen behöver få stöd av någon sorts stomme och jag vill även få till en detaljerad inredning. Bakänden är dessutom ganska provisorisk så att jag skulle kunna avgöra lämpligt antal studs efter bakre hjulhuset.

Tyck gärna till om valet av längd och proportioner.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Jag tycker proportioner och storlek verkar stämma bra. Det var lättare att se det med en minifig i bilden också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

#11
Efter några dagars intensivt byggande är jag nu färdig. Tror jag i alla fall.  :) I så fall är det här första bilden.


Skall fota lite mer strax så jag kan visa mer detaljer. Skall försöka berätta lite om processen också. trodde nog att jag skulle visat mer under arbetets gång, men det gick fortare än jag trott att bli färdig.

Osäker på om det blir instruktioner dock. Byggmetoderna är en väldig röra av halvplatts-matte-SNOT. Kommer nog att förbättra denna över tid och till slut landa på en version som är lite mer byggmässigt "snygg".

Kom gärna med synpunkter.

Edit: Eftersom jag kom att ersatte bilden på Flickr, så ändrade jag denna "döda länk" till den nya bilden.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

Mycket snyggt! Detta väcker barndomsminnen till liv :)

-DoNe-


MartinAberg

Sjukt bra.
Får ett grymt sug att slå på triologin nu! Men dock måste man sova någon gång...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.