[Typ löst... :)] Fyllning för "Brick, Arch 1 x 6 x 3 1/3 Curved Top" (6060)

Startat av Roger Brickjet, 23 Juni 2013 kl. 09:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Har under en tid försökt lösa ett problem som många brottats med före mig (tex här) dvs att fylla tomrummet i en 6060.

Flicker-användaren eldeeem har gjort den här bilden för att illustrera avsaknaden av fyllning.

Jag har testat lite olika grejer som ni ser i bilden men inget blir helt bra.
Kriterierna är att lösningen bara får vara en stud bred, sex studs lång och vara utan hål.
En sista utväg blir att bygga om med plates istället för då går det att täcka allt med en 6003.

från vänster:
1. 6060
2. Knoppar-uppåt-fyllning med hål
3. Byggd ersättning. Den här täcker för motsvarande yta och passar exakt med det jag byggt runt om...men 3x1 slopesen sticker ut utanför
4. Byggd ersättning. Här är böjningen så gott som rätt (hacken mitt i skulle jag nog kunna leva med också) och höjden kan jag får att funka men det blir en himla massa halvplattorshål att försöka fylla

Hoppas ha det här klart till Norrköping...inget stort men någon kanske kan tycka det är roligt att titta på :)

Tack på förhand!

Roger Brickjet

Blev lite störd när jag ändrade inlägget så det föll bort några rader, som nu är på plats :)

o0ger

Svårt problem. Ser ut som att du redan har hittat bästa möjliga lösning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!