Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

F-Zero GX: Blue Falcon

Startat av Tarmvred, 08 Juni 2013 kl. 16:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Tarmvred

Denna har vart klar ett tag men har äntligen fått tummen ur o fota den ordentligt.
Modellen föreställer svävaren Blue Falcon från F-Zero GX till Nintendo Gamecube.
Mitt favorit spel som jag verkligen saknar en ordentlig uppföljare till.

Hoppas några av er minns detta underbara spel =)

All kritik välkommen. Tips på mer passande minifigurdelar önskas också!

Här kommer även en referensbild
Se mina foton på  Flickr

Teabox

Snyggt byggt. Gillar designen :)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Gideon

Fina linjer och intressant färgsättning  :)
Har dock ingen aning om hur förlagan ser ut så jag ska inte uttala mig om likheten med denna.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tarmvred

Tack för de fina kommentarerna. för er som inte känner till spelet så la jag till en referensbild i första posten.
Se mina foton på  Flickr

Anders67

Mycket fint foto, du har lyckats väldigt bra att fånga förlagan!

jalex

Riktigt snygg design! Snyggt fotat också. Ett tips för att få det riktigt likt "originalet" är att skriva ut egna dekaler på klisterpapper, som t ex texten "Blue Falcon" och "07".
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tarmvred

Citat från: jalex skrivet 09 Juni 2013 kl. 11:10
Riktigt snygg design! Snyggt fotat också. Ett tips för att få det riktigt likt "originalet" är att skriva ut egna dekaler på klisterpapper, som t ex texten "Blue Falcon" och "07".

Jo, jag har funderat på dekaler iaf för "07" på vingarna där det finns lite ledigt utrymme. Inte så bra på utskrifter o sånt så får lära sig lite där först  :)
Se mina foton på  Flickr

MartinAberg

Åååh, nostalgi.
Ser sjukt snyggt ut, lirade det dock enbart på SNES så jag har tyvärr inte heller någon bra uppfattning omorginalet.

Stigge72

DT2

Riktigt trevligt bygge :)  Nu får man släpa upp Gamecuben och  köra några varv ;)