MOC: En ofärdig historia (ett kontor och en marsch)

Startat av Teabox, 04 Juni 2013 kl. 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

För ett tag sen började jag skissa på ett antal vinjetter som skulle berätta en längre historia. Men jag blev inte nöjd med några av vinjetterna, så det blev att jag lade hela projektet på is till vidare för att fokusera på något annat.

Jag ville dock ändå bygga ihop två av vinjetterna. Dels för att jag hade redan köpt en del bitar till dem och dels för att jag ville se vad jag kunde lära mig av att bygga dem.

Först ut, ett enkelt kontor. Vinjett som var tänkt att introducera en av karaktärerna.

An office par Teabox, on ipernity

Andra vinjetten. En marsch. Tänkt att illustrera en scen ur en dröm som karaktären i kontoret har. Mitt första forced perspective bygge :)

March to Glory par Teabox, on ipernity

Vad lärde jag mig då?
I kontoret blev lite tomt framför skrivbordet. Ett försökt till en matta hade kanske inte varit helt fel där.
I marschen så hade kanske dark tan tiles varit bättre att använda sig av på berget. Avsaknaden av pluppar hade kanske gjort att det så ännu mer ut att vara långt borta :)

Erik

De är supersnygga båda två! Fina detaljer i den första och jag gillar särskilt stearinljuset. Vad har du använt som veke? Jag tycker det funkar bra utan matta - den rena golvytan blir en bra kontrast till det övriga kontoret.

Det är snyggt snottat men den runda platen på väggen stör intrycket lite med sina fyra knoppar. Varför inte hänga upp en hjälm, djurhuvud eller liknande istället? Grymt läckra flaggor också!

Odidoma

Jag håller med, jag blev väldigt nyfiken på historien du tänkte berätta, kommer den senare?

Sollan

Snyggt! Jag blev väldigt förtjust i kontoret. Den tomma golvytan gör att det blir en stillhet och ett lugn i bilden som är mycket tilltalande.

Jag håller med Odidoma, jag vill gärna höra historien.

Gideon

Fina byggen! Jag gillar särskilt bokhyllan i det första bygget din forced perspective-borg :)
Vilken bit har du använt för de små fönstren ovanför porten?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Myko

Citat från: Gideon skrivet 04 Juni 2013 kl. 11:00
Fina byggen! Jag gillar särskilt bokhyllan i det första bygget din forced perspective-borg :)
Vilken bit har du använt för de små fönstren ovanför porten?

Det är 1x2 grille tiles.

insurrection

Jag tycker också det var jättesnygga byggen!

Särskilt "microborgen" gillar jag, dock fattar jag inte riktigt hur tornen är byggda? Hade det bara varit en "grove" på en sida hade jag trott att det var 4216 men nu fattar jag inte vad det är?

Myko

Teabox

Kul att ni gillar byggena, speciellt att ni inte tyckte det behövdes en matta :)

Myko har rätt i att det är 2412b och 90258 som används. Veken i ljuset är gjord med en Skruvmejsel :)

Citat från: Erik skrivet 04 Juni 2013 kl. 08:50
Det är snyggt snottat men den runda platen på väggen stör intrycket lite med sina fyra knoppar. Varför inte hänga upp en hjälm, djurhuvud eller liknande istället? Grymt läckra flaggor också!

Kan hålla med om att runda plattan inte är optimal, men ville inte ha något som tog för mycket uppmärksamhet där uppe. Ville att blicken skulle gå till karaktären. Flaggorna är officiella bitar, bb181set

Citat från: Odidoma skrivet 04 Juni 2013 kl. 09:10
Jag håller med, jag blev väldigt nyfiken på historien du tänkte berätta, kommer den senare?

Förhoppningsvis ja, men det kan ta ett tag.

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jalex

Mycket snyggt! Jag tycker faktiskt att "An office" är bra som den är. Det tomma framför skrivbordet tycker jag ger känslan av ensamhet, men positiv sådan då han verkar vara fullt fokuserad på att skriva. Den andra gillar jag också. Snyggt med borgen i bakgrunden, men kanske framgrunden och bakgrunden flyter ihop en aning.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Superkalle

Tycker faktiskt att runda plattan är helt rätt och att knopparna är synliga. En snygg flört till att det är LEGO det är byggt av.
Och det lilla korset i ser bra ut i sammanhanget.

Skrytsson

Riktigt fina vinjetter. Microborgen är jättesnygg. Min favoritdetalj är dock fjäderpennan - en liten men väldigt effektfull detalj. Visst är det 4502a?

Teabox

Tack. Korrekt det är en 4502a ifrån :)

Måste säga att användningen av grilled tile, skruvmejseln och fjäderpennan är grejer jag snappat upp ifrån andra MOC:s genom åren, så jag kan inte ta äran för de teknikerna.

Svartkrut

Mycket fina byggen mwd många fina detaljer. Bokhyllan blev jag mycket förtjust i. Supersnygg!   :)