10237 Tower of Orthanc (HD bilder, så tung post)

Startat av mechamike, 26 April 2013 kl. 16:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Jag har nästan inga set i LOTR, men denna måste jag allt köpa, helt grymt högt, dessutom känns detta verkligen exclusivt :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

J. Israelsson

Det känns som om man måste ha två exemplar av denna och modda ihop de två halvorna med gångjärn... Så ja, dyrt kommer det att bli.

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

Pekblom

Jag tror inte att man måste ha två av just den anledningen men håller med om att man behöver en baksida med gångjärn. Jag gissar att någon kommer att presentera en sådan lösning illa kvickt här.

Megabluck

Man behöver inte nödvändigtvis köpa två; en bra och enkel lösning vore att displaya den med baksidan mot en vägg. Om man inte vill att en eventuell ljus vägg ska ses igenom fönstren så kan man placera en mörk/svart bakgrund på väggen bakom dem.

Om man vill ställa ut den så att man kan gå runt den och samtidigt vill att den ser hel ut, då är det en annan femma och ett till set kan bli nödvändigt.

Svartkrut

Olsson

shutter

Detta kan bli mitt första LotR-set ever...

stegu

När jag spelade Lego LOTR the video game med min fru för ett par månader sedan så tyckte jag att Sarumans torn var ovanligt snyggt och såg byggbart ut. Här kom förklaringen. De hade ett set på gång och hade redan designat det.

Megabluck

Nu finns den listad på LEGOs onlineshop (kostnad 2199 kr.):

http://shop.lego.com/en-SE/The-Tower-of-Orthanc-10237

Odidoma

Är det bara jag som inte är speciellt imponerad? Det jag skulle vilja ha är fågeln men den kommer ju även i andra set som har roligare minifigs dessutom.

MicroByggare

Skafte

Funkar VIP-kortet verkligen i fysiska LEGO-stores? Kunde jag få tassarna på det här i Hamburg i helgen vore det ju fint med lite poäng.

Myko

Jag har använt mitt kort i Köpenhamn utan problem, både fått och använt poäng.

knalltoss

Har funkat kanon i de butiker jag varit.
Sist i Hamburg frågade de dessutom om jag hade ett.
Jag har dessutom fått de att leta fram mig i registret när jag inte hade kortet med men det tog rätt lång tid! :)
/Rikard