Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling: Space Bug!

Startat av Skafte, 26 april 2013 kl. 08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

SPACE BUG!

Det byggs för lite laserkanoner på Swebrick! ;)


[rightimg=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/99/Futurama_-_Planet_Express_Ship_-_Laser_cannon.jpg]"Pjioouu pijooo! Vad säger ni nu, otäcka rymdmonster!"
[/rightimg]
Efter tävlingar med borgar, bilar och allehanda vardagsföremål så blickar vi nu mot rymden!

I denna tävling/raffle har du chansen att vinna en Vermin Vaporizertm.

Bygg lämplig rymdohyra som behöver hållas i schack med Vermin Vaporizen
eller
En fet laserkanon som kan hjälpa Vermin Vaporizertm

* Tävlingen är öppen för medlemmar i föreningen Swebrick.
* Vinnaren utses via lottning.
* Hemlig polybag till den som vinner medlemmarnas röster!
* Inga trasiga bitar/clone brand, bara Legos egna dekaler.
* Inga digitala bidrag tillåtna.
* Max 3 bilder a750 pixlar bredd.
* Ett bidrag per medlem.
* Ingen storleksbegränsning på bygget.
* Ditt bidrag skall postas i denna tråd senast söndag 5 maj kl 23.59.





(Obs Vemin Vaporizern är en leksak och inte avsedd att användas vid riktig skadedjursbekämpning)

Roger Brickjet

Jaaa, mer rymd och kanoner! :) Har redan en idé!

Anders67

Die, die space bug! Nä.. Mitt bidrag blir nog en rymdohyra!

stegu

Jäklars. Har ingen tid alls de närmsta två veckorna. Men jag gillar tävlingen! Laserkanoner kan man aldrig få för många av, och insektsliknande odjur är är kul att bygga.
Jag kan ju alltid bygga en Fleebnork. (Någon som minns dem?)

mechamike

Fleebnork har jag bara en!(jag hoppas han är steril och inte hermafrodit, så han inte förökar sig och tar över mitt legorum)
Fast jag tror nog jag försöker få till en laserkanon till tävlingen.
?

robban

Whoow.. ett ljus-strålevapen, häfftigt!! :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Markus

Här kommer mitt bidrag!  :)

Helt ljudlös flyger den genom rymden och sprider skräck. Med hjälp av sina gyllene vingar absorberar den minsta lilla ljus från närliggande stjärnor för att bygga energi och på så sätt få kraft att leta efter föda och lägga ägg.
Den sliter sönder och äter all slags metall och lägger ägg där den ätit. Ingen rymdbas går säker och på bara en vecka kan denna ohyra lägga flera hundra ägg. Efter en dag kläcks äggen, ut kommer larverna som för varje timme dubblar i storlek och efter tre dygn till slut blir en ny Rymdslända. 
Kan basen räddas? Kan denna demon-rymdslända utrotas?
Galaxy Squad rycker ut och gör ett försök eliminera denna förpestande varelse...






Illuwatar

Då var det dags för mig att presentera mitt bidrag till Galaxy Squads försvar: DeBugger MK42 SPG

Detta vapen kan närmast jämföras med mobilt artilleri kombinerat med direktverkande luftförsvar. Genom att kombinera en grovkalibrig SpudMaster (tm) plasma-haubits med dubbla RapidFire (tm) BFG10k-lasers kan man både erbjuda artilleriskydd för de framryckande trupperna och direktverkande lasereld vid framförallt flygande anfall. En kraftfull, nyutvecklad antimateria-reaktor genererar den erfoderliga mängden energi som krävs för att driva vapnen, de avancerade styrsystemen och vagnens framdrivningssystem. Styrsystemet (baserat på MegaBrain 1337-processorn) gör att det endast behövs två besättningsmän för att hantera detta vapensystem. All vapenhantering är automatiserad, vapenofficeren behöver endast markera intressanta mål, därefter sköter systemet om allt av sig själv. Framdrivningen är helt elektrisk, navmotorer driver de krafiga larvfötterna och torsionsfjädring ser till att även svåra hinder kan forceras lätt.



Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

MicroByggare

Två helt fantastiska byggen det blir svårt att toppa dem för mig :-/
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Kvarnbacka

Den astronomiska mördarsnigeln, även känd som Arion Joeykiller, är en lömsk men lyckligtvis ganska sällsynt varelse. Vid första anblicken kan den verka harmlös, ja rentav gullig, där den rullar runt som en hund, blinkar med sina små ögon, sprider en angenäm doft, nynnar en melodi och vaggar stilla på den korta, tjocka svansen.*

*Mel. Ekorr'n satt i granen.

Men låt er inte luras, för rätt vad det är reser sig Arion Joeykiller på svansen, kastar fram sina sylvassa huggtänder och sin långa, slemmiga tunga och slukar alla som lockats av dess flörtande och skönsång i ett nafs.

mechamike

@Markus, Kul att du byggt hela livscyklen, från ägg till färdig slända och använt en färg man inte ser så ofta i byggen.
@Illuwatar, Ser ut som Mars Mission borde sett ut och så bruna larvfötter  :-* (måste försöka BL mig till några sådana)
@Kvarnbackafilm: Kul med en space slug..  och kul med förvandlingen från gullig Marshmallow till Sarlacc pit

?

Stigge72

Fina bidrag så här långt.
Citat från: mechamike skrivet 03 maj 2013 kl. 07:54
@Markus, Kul att du byggt hela livscyklen, från ägg till färdig slända och använt en färg man inte ser så ofta i byggen.
@Illuwatar, Ser ut som Mars Mission borde sett ut och så bruna larvfötter  :-* (måste försöka BL mig till några sådana)
@Kvarnbackafilm: Kul med en space slug..  och kul med förvandlingen från gullig Marshmallow till Sarlacc pit
Håller med totalt.

Kvarnbacka

Citat från: mechamike skrivet 03 maj 2013 kl. 07:54
@Kvarnbackafilm: Kul med en space slug..  och kul med förvandlingen från gullig Marshmallow till Sarlacc pit

Det skulle du inte tycka om du träffade en i verkligheten... ;)

Skafte

Bara ett drygt dygn kvar nu! Goda odds att vinna!

Anders67

#14
Ahhh, de kommer, spring, göm er, neeej dom tog mig!



Alla i den lilla byn blev överaskade av rymdohyran, med sina hemska flygande insektsliknande farkoster, likt mantor flyger de med greppklor i fören och otroligt kvicka i sina manövrar.
Hur de fungerade eller hur framdrivningen var konstrurerad han ingen tänka på, alla bara sprang för livet, men på bara en kväll blev samtliga av de 357 invånarna alla bortförda.

Kvark och Boson, de två kompisarna från planeten Jello undrade varför alla var så rädda, de skulle ju bara hjälpa invånarna på planeten eftersom de var infekterade av den hemska förkylningsviruset X4Y70 som hade muterat och skulle ödelägga planeten om de inte ingrep, som tur var tyckte K&B att innevånarna var så lätta att fånga in, de var ju inte snabba eller starka, så det var inte mycket till motstånd!

De visste ju att innan morgonen gryde så skulle detta vara fixat och de var tillbaka på sitt vanliga fik på Alfa Centuri Jello!

Space Jello by Anders67

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.