Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Fortsättning följer ...

Startat av Peewit, 05 April 2013 kl. 16:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Peewit

Fortsättning följer ...

Gideon

Antar att du ger oss en hint om vad det rummet ska användas till?
Lycka till och hoppas att "fortsättning följer" också involverar vad som kommer byggas i rummet! :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Roger Brickjet

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

lindyhep

Stigge72

Nu vet du hur du ska göra.. börja med att riva ur parketten... ;)

Ser fram emot fortsättningen som följer.

Peewit

Citat från: stigge72 skrivet 05 April 2013 kl. 17:45
Nu vet du hur du ska göra.. börja med att riva ur parketten... ;)

Näää.. med tanke på mina tidigare erfarenheter av att trampa på lego så tror jag att jag står över den iden....   :D

Citat från: Record skrivet 05 April 2013 kl. 16:54
Då gissar jag på syrum ;)

Min fru tyckte det lät som ett lysande förslag. Det höll på att gå illa...  ;)

Citat från: Superkalle skrivet 05 April 2013 kl. 16:53
När e inflytningsfesten  :P

Det lovade jag visst en när vi träffades sist. Jo, vi kan väll ta en grill- och lego-kväll här för de som tycker att Kungälv är nära nog.. Dags för en liten träff för Göteborgsgänget kanske.... behöver nån månad till för att komma iordning i rummet först bara...

Citat från: Gideon skrivet 05 April 2013 kl. 16:32
Antar att du ger oss en hint om vad det rummet ska användas till?
Lycka till och hoppas att "fortsättning följer" också involverar vad som kommer byggas i rummet! :)

Jodå, det skall förståss bli mitt legorum. Som legonörd får jag klassas som samlare med ambitioner att lära mig att moca. Så dels blir det diverse set som skall upp på display men också hyllor för bitar och bordsyta för att bygga och förhoppningsvis ställa upp lite större mocar på i framtiden.

Och lite uppdatering hur det framskrider: Nu är lite möbler på plats. Två djupa Billy med vitrindörrar för att ställa modeller i och två skrivbord. Ett mindre höj och sänkbart för att ha datorn på men också för att kunna stå och bygga ibland. Och ett större bord för de lite större projekten..

Pekblom

du får måla fönstret med svart färg så att inte bitarna bleks  ::)

Gideon

Fint med så mycket dammsäker utställningsyta! Inspirerande för hur man skulle kunna inreda hemma nån gång när man får ett riktigt legorum. Höj- och sänkbart byggbord är också guld värt, jag köpte ett sånt för min dator för ett par år sen men vid flytten i höstas blev det byggbord istället eftersom jag ändå tillbringar mer tid där nuförtiden  ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Ras 74

Spännande! Ser fram emot att få komma och hälsa på.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Peewit

Arbetet går framåt. På den andra väggen finns nu elfahyllor för bitar och oöppnade lådor och allt annat man kan tänkas vilja ha där. Räknar med att jag nog får sätta upp fler hyllor även över skrivbordet så småningom.

Och allt lego har fått komma in från garaget, det är ju som ni ser en del kvar att packa upp och ordna och grejja men det börjar kännas riktigt hemtrevligt...

Och vad gäller fönstret så har jag tänkt på det där. Jag tror inte solljuset kommer att falla in där jag har legot uppställt men annars får man fixa nån lösning. En rullgardin funkar ju alltid men det fanns väll också nån uv-film som skulle skydda. Var det inte nån här som försökte beställa sånt nån stans ifrån? Nån som minns hur det gick?

Ras 74

Nice! Rummet såg så himla stort ut utan allt LEGO därinne.
Nu ser det redan ut som om du behöver bygga ut ;)

Ser fram emot att se det live snart kanske.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.