Tävling: Bygg en Borg på max 8x8

Startat av Nextuz, 27 Mars 2013 kl. 17:38

Föregående ämne - Nästa ämne

stegu

Jag gillar hur den här tävlingen får folk att tänka om litet kring vad en "borg" är och göra småknasiga byggen.

Stigge72

Bredvid vägen som leder in till Pluppsala ligger Friggeborgen. Här bor Greve Gustaf von Gyllentofs, eller Glufsen som hans vänner kallar honom.
Borgens namn kommer så klart från Odens hustru Frigg, då Glufsen är lite av en nationalromantiker, och eventuella likheter med svenska före detta ministrar och byggnadstyper är fullkomligt tillfälliga...

Greven själv, dagen till ära iförd sin hatt med släktens kännetecken - en gyllene tofs, står på taket och beundrar utsikten. Med honom på taket står också säkerhetschefen Göran Grönspjut på post.

Friggeborgen är byggd i tre moduler, där varje modul motsvarar en våning, och mittenvåningen utgörs av köket, där vi hittar kökschefen Werner Sydflod i full färd med att laga till dagens middag.

Narren August och pagen Nisse har varit i stan och inhandlat lite matvaror som Werner behövde inför morgondagen.

Anders67

Högt upp i luften på en av Pantachimas svävande berg ser vi Lord H's utposter, en skimmrande vit utsiktspost, utpostens väktare är munter han har just fått utmärkelsen Årets Väktare av Lord H. Ensam i tornet väntar han på att få bli avlöst, för det blir fest i kväll! En stor bankett på slottet väntar och han ser fram emot att få dansa med Alica, ikväll tänker han fråga, << vill du bli min >>, hoppas hon säger ja!

Anders67

Citat från: stigge72 skrivet 20 April 2013 kl. 12:15
Narren August och pagen Nisse har varit i stan och inhandlat lite matvaror som Werner behövde inför morgondagen.
Tycker mig känna igen den där narren.... :-)

Kul klossat!

Stigge72

Citat från: Anders67 skrivet 20 April 2013 kl. 18:06
Citat från: stigge72 skrivet 20 April 2013 kl. 12:15
Tycker mig känna igen den där narren.... :-)

Kul klossat!
Undrar varifrån... ;)

Tack!

Din var inte illa den heller.

Teabox

För att visa upp sin makt och rikedom, lät den gamla Shan L'got uppföra ett vakttorn vid varje oas i hans rike. Han ville att alla som reset genom hans rike skulle veta vem marken tillhörde.

A desert watchtower. by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Mitt bidrag till tävlingen. Som ni ser ställer jag mig till dem som tyckte 8x8 lät lite för stort. Hade det inte varit för plupparna på 87087:orna så hade den inte varit bredare än 6x6 :P

Nextuz

Citat från: Teabox skrivet 21 April 2013 kl. 12:17

Mitt bidrag till tävlingen. Som ni ser ställer jag mig till dem som tyckte 8x8 lät lite för stort. Hade det inte varit för plupparna på 87087:orna så hade den inte varit bredare än 6x6 :P

Oj... Mitt misstag... Får tänka om nästa gång :p

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

KizzE

Detta är bara sjukt jobbigt!

Tråden började med att jag ville ha hjälp, och nu bygger alla bara såna sjukt fina borgar..
Har suttit o byggt några st, men jag diskar mig själv :P

Inga av dom jag byggt kan mäta sig emot dom som blivit postade här i tråden!
Har några år på mig att bli lika duktig som ni är!

Bra jobbat gubbar!

Majkel

och tanter, och tjejer och grejer

Anders67

Kom igen KizzE, låt kreativiteten flöda, det är inte storleken som räknas i denna tävlingen :-) Less is more!

Nextuz

Citat från: KizzE skrivet 21 April 2013 kl. 21:56
Detta är bara sjukt jobbigt!

Tråden började med att jag ville ha hjälp, och nu bygger alla bara såna sjukt fina borgar..
Har suttit o byggt några st, men jag diskar mig själv :P

Inga av dom jag byggt kan mäta sig emot dom som blivit postade här i tråden!
Har några år på mig att bli lika duktig som ni är!

Bra jobbat gubbar!

Hehe... Bara o köra på =)
Försökte sätta snäva regler så att även den vane fick en begränsning... men det ser vi ju hur de gick :P

Nee.. men de är bara o bygga.. :D

mechamike

Släng upp en borg nu KiZZe, så har du iallafall kommit över tröskeln och deltagit..
Huvudsaken är att du är med inte att du ska vinna!
?

L3goknekten

Gideon, hur gör du de tjusiga skottgluggarna till din Borg? Speciella bitar eller någon smart lösning? Jag har surfar runt lite men inget hittat. Kanske fel tråd men jag börjar här.

/johan

o0ger

Citat från: L3goknekten skrivet 24 April 2013 kl. 20:11
Videon, hur gör du de tjusiga skottgluggarna till din Borg? Speciella bitar eller någon smart lösning? Jag har surfar runt lite men inget hittat. Kanske fel tråd men jag börjar här.

/johan

Jag gissar några 87087 med några 54200 och 85984
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!