[ALLTID PÅGÅENDE!] Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 Mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

"Balladen Om Det Stora Slagsmålet På Tegelbacken" av Olle Adolphsson. Har bland andra sjungits in av Siwan Malmquist.

:)

ByggareDan

Rätt svar!   Tydligen har även Svante Thuresson gjort en inspelning på den härom året.
När jag har läst igenom tråden så insåg jag att det skulle vara du eller Marpe som skulle klämma i med rätt svar och detta baserat på tidigare gissningar/visade kunskaper.
Så varsågod och bygg.

/ByggareDan

Skafte

Lite kvalitet har ingen dött av...

Vad är det här för låt? Jag vill också ha upphovsmän och artist. (Det är inte Justin Beiber.)

ByggareDan

Min gissning när vi pratar kvalitet (/kvantitet? en bit över 200) Evert Taube och Balladen om briggen Blue Bird av Hull.

/ByggareDan

Skafte

Citat från: ByggareDan skrivet 28 April 2013 kl. 12:42
Min gissning när vi pratar kvalitet (/kvantitet? en bit över 200) Evert Taube och Balladen om briggen Blue Bird av Hull.

/ByggareDan

Bra gissning, tyvärr inte rätt!

ByggareDan

Kom ju på att det är nog Gavin Sutherlands dänga "Sailing" som Sutherland brothers spelade in 1972 men är ju mest känd med Rod Stewart (från 75) då man ofta kallar den för "I am sailing" (sjunger tondövt för mig själv  :o )

/ByggareDan

Skafte

marpe

Jag hade en gång en båt av Cornelis Vreeswijk
Cornelis Vreeswijk och Ann-Louise Hanson
Grimascher och telegram

Skafte

Nej, inte den båten heller!

ByggareDan

Eftersom vi pratar kvalite vågar man ju egentligen inte gissa på Anna som egentligen inte är en båt.
Men då nån Holländare har gjort en parodi "Ik heb een boot" (Jag har en båt),
så då får min gissning blir Boten Anna av Basshunter (Jonas Erik Altberg)

/ByggareDan

mechamike

Alvik framförd av Joddla med Siv. ?
?

Skafte

lindyhep

Vem kan segla?

Nä....var det nog inte nä.

Drar till med sambons förslag:
Som stormen river öppet hav, skriven av Susanne Alfvengren och Ulf Wahlberg, är en balladlåt inspelad i duett av Susanne Alfvengren och Mikael Rickfors

Skafte

Bra tänkt med Gotlandsanknytningen där, men det är inte heller rätt. Inga ledtrådar än (men det är inte Justin Beiber).

ByggareDan

Tänkte att Just in + något mer kunde vara en ledtråd, men via google kom jag till en uppblåsbar docka som hette Just-in Beaver. Inte helt rumsren om man säger så, det däringa internet är ju stort med mycket udda.
Eller som Ines Uusmaan sa att Internet var en fluga som skulle gå över.

Men ett riktigt långskott kommer här,  i klass med Marpe's gissningar  ;)
Sigge Furst med Salta biten (Raj raj  sjömansvalsparodi) av Hasse och Tage

/ByggareDan