[MOC] Kärlek i den förtrollade skogen

Startat av Gideon, 26 Februari 2013 kl. 00:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Här är ett par bilder på en MOC som jag byggde för att ge lite bakgrundshistoria till min sigfig i Guilds of Historica på Eurobricks.

En adelsdam och en alvkrigare har fattat tycke för varandra och träffas i hemlighet på en vacker plats inne i skogen...

Love in Avalonia by Gideon_83, on Flickr

I min tolkning är människor gula och alver fleshies, dels för att de ska vara lite annorlunda men såklart främst för att jag mest har hår med alvöron i flesh...

Fortsättning följer...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janimakaj

Unless you try, you will not know if it works! ;)

dalle

Snyggt. Kul att se en moc från dig.
Det ända som stör är att trädet på klippan ser gles ut.

Tekei

Underbart! Det ser ut att vara en väldigt rogivande plats.

Jesperallen

Kanonsnyggt!
Gillar hur strömmen ätit sig ner i Klippan, bra djup på den där.

Illuwatar

Vackert gjort - kunde även vara någonstans i Lothlórien, taget ur LoRT. Sedan kan man ju undra vad den stackars tjejen lider av - hon är ju gul i ansiktet... ::)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tekei

Citat från: Illuwatar skrivet 26 Februari 2013 kl. 07:26
[...] Sedan kan man ju undra vad den stackars tjejen lider av - hon är ju gul i ansiktet... ::)

Du menar väl ändå att det är alven som ser blek ut? ;)

marpe

mechamike

Snyggt. Vattnet känns levande , trädet har snygg form, och du har fått till det bra med vegitationen men som sagt, att mixa gult o flesh drar ner det hela, kör antingen gult eller flesh men inte bägge samtidigt.
?

Tie Fighter

Nice, du har fått till en trolsk stämning.

Stigge72

Snyggt!

Intressant med gula människor och fläsk-alver. Då ser man iaf på en gång vilken sort någon är.

Citat från: dalle skrivet 26 Februari 2013 kl. 05:57
Det finns ju inte så mycket näring i den där klippan, ju. ;)

Vibora

Snyggt! Gillar vattnet, inklusive vattenfallet och skummandet runt stenen. Räknar med att få se mer av det.  ;)

Anders67

Jag vill hoppa i och bada i den ån, den är grym!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Gideon

Tack för alla fina kommentarer, och för konstruktiv kritik vilket mottages minst lika gärna! :)
Detta är den första (även om den byggdes sist och tog 1½ kväll) i en serie av "enkvällsbyggen" som jag har gjort den senaste tiden. Tänkte lägga upp nästa strax.
Tanken med dem var att komma igång att bygga efter en lång tids skrivbyggkramp sen i höstas, genom att bygga lite opretentiösa byggen utifrån vad som ser bra ut ifrån en begränsad kameravinkel. I detta fall är baksidan av bygget rent horribel ;)
Jag hittade motivation genom att gå med i Guilds of Historica på Eurobricks, där dessa byggen fick illustrera min signaturfigurs bakgrundshistoria.
Så ni som hänger där eller på flickr har redan möjlighet att se de andra MOCarna.

Citat från: dalle skrivet 26 Februari 2013 kl. 05:57
Snyggt. Kul att se en moc från dig.

Jag vet, slängde bara dit ett MMV-träd lite hastigt...var less på trädbyggande efter att det andra gått sönder för femtielfte gången :P
Men det var ändå inte med i den bilden jag använde på Eurobricks, tog bara med en lite mer översiktlig bild här för att få med lite mer av bygget.

Citat från: mechamike skrivet 26 Februari 2013 kl. 08:13
Snyggt. Vattnet känns levande , trädet har snygg form, och du har fått till det bra med vegitationen men som sagt, att mixa gult o flesh drar ner det hela, kör antingen gult eller flesh men inte bägge samtidigt.

I normala fall skulle jag hålla med dig helt och hållet, men just när det gäller alver har jag bestämt mig för att i mitt deltagande i Guilds of Historica använda flesh-alver för att kunna använda LotR-håren. I övrigt kör jag gult konsekvent, när det inte är frågan om andra raser (typ orcher) eller nån enstaka brun minifig (har bara den från PoP).
Dessutom är tanken att skapa en kontrast till min signaturfigur som jag ska använda (som för övrigt även råkade bli min avatar nu) som är resultatet av mötet i denna MOC och därmed inte är en fullblodsalv ;)

Citat från: Vibora skrivet 26 Februari 2013 kl. 16:59
Snyggt! Gillar vattnet, inklusive vattenfallet och skummandet runt stenen. Räknar med att få se mer av det.  ;)

Med tanke på att det kommer en hel del 1x2 trans-clear plates med bulken kommer det bli mer vattenbyggande från min sida. Detta bygge kom till stor del till för att jag ville testa hur den där vattenfallstekniken var att bygga och hur den kom att se ut.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram