Tävling 1:1 bidragstråd

Startat av mechamike, 14 Februari 2013 kl. 14:22

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

-Bygg ett objekt ur vardagen i skala 1:1
-Föremålet ska finnas eller ha funnits. Ingen filmrekvisita från framtiden (ljussvärd, strålpistoler eller dyl)
-Endast Lego, inga modifierade eller målade bitar.
-Inga digitala bidrag.
-Posta ditt bidrag under MOC delen med i tråden med rubriken "Tävling 1:1 bidragstråd"
-3 bilder på bidraget max 750 pixels breda och gärna en referensbild på vad du byggt om du så önskar (Även denna max 750 pixels bred)
( du ska kunna presentera en referensbild på begäran om ditt objekt är något relativt ovanligt eller okänt för den genomsnittlige Legoentusiasten)

Tävlingen avslutas den 1 April. (ej ett skämt)
kl 23:59:59 Swebrick tid.
?

Rikard

Hej allihop!
Vi tänkte att det var dags att sätta lite fart på den här tävlingen. Här kommer en fjärrkontroll som vårt bidrag.  :)
Hälsningar Ida och Rikard

Stigge72

En strömbrytare för typ taklampa.
Förebilden under avbildningen på tredje bilden.

Art Vandelay

Det blev en rosknopp.

Teabox

Tekei

Markus

Här kommer mitt bidrag :)

Igår satt jag och kollade på Melodifestivalen. Det tog inte lång stund förrän jag starkt önskade att jag hade haft ett par hörlurar som magiskt kunde förvandla oljudet till någonting bra och lyssningsbart istället. (jag ber om ursäkt om jag på något sätt sårar någon schlager-fantast här) :)  Och så kläcktes idén till hörlurarna och jag började genast bygga.

Anders67

Imponerande, de där lurarna var riktigt bra! Sa du att du inte byggt på 10år :-)
Nu fick du mig att vara med på denna tävling!

Silence101

Det ljudet kan man ju bli "däckad" av.
Mycket snyggt bygge
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Record

Dom är riktigt bra, ser faktiskt helt riktiga ut sådär snabbblickat
Friskt satsat, hälften vunnet..

nikerl

Lite fel tid, men ändå:
Adventsljusstake med tändstickor:

shutter

Visst är det en adventsljusstake!

kul med den brända tändstickan.

o0ger

Här är mitt bidrag. Ibland kan det vara en fördel att vara något begränsad i utbudet av bitar för då får man tänka efter lite och söka inspiration i sina vardagsföremål. Man ser dem med andra ögon när man försöker översätta dem till LEGO. Till slut fastnade jag för det föremål som jag använder mest. Mina glasögon! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

bellis

Här kommer mitt bidrag nu när vintern tog ny fart. Fast inte så hållbar om plogbilen råkar köra på den.

DSCN2100 by bellis6, on Flickr

DSCN2096 by bellis6, on Flickr

Roger Brickjet

Haha! Riktigt roligt val! Den är sådär lagom krokig som de brukar vara också :)