Mitt första hus i (förenklad) CC-stil...

Startat av AndersI, 12 Januari 2013 kl. 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

För ett år sedan hade vi ett litet mini-meet här i Eskilstuna. Kvar från det mötet har stått en vinjett av Tommy_La, som jag många gånger har tänkt bygga ut till ett helt hus. Nu har jag äntligen gjort slag i saken. Det är isärtagbart, men har inte någon inredning (eller bakgård) än. Fösta bilden nedan är Tommys vinjett.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Sollan

Trevligt! Jag gillar speciellt gardinerna.

Teabox

Tommy_la

Wow! Det där blev ju ursnyggt! De mörkgröna fönstren passar riktigt bra, likaså skorstenen.

Vinkar hon adjö till brevbäraren, eller vinkar hon åt honom att det är fritt fram att komma för att hennes man har gått till jobbet? ;)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

AndersI

Hon vinkar nog adjö - men just nu har jag ingen gata utanför, så ingen brevbärare heller. Har redan omarbetat huset lite, aningen högre (bättre proportion mellan våningarna), lite mer krusiduller..

Stigge72

Svartkrut

Snyggt!  :D Jag gillar särskilt fronten. Blir det inredning också?  :P

Record

Gillar, snyggt du fått till nedersta fönstret, och väggen ikring det.
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

Citat från: Svartkrut skrivet 13 Januari 2013 kl. 19:17
Blir det inredning också?

Tveksamt - 'gardinstången' och tegelväggen gör att insidan på första våningen inte är så mycket att titta på. Men man vet aldrig säkert - kanske jag gör ett försök att inreda, men det är ju så trångt! CC-skala är inte beboelig för en riktig minifig...

Tommy_la

En stol och ett bord är allt en minifig behöver!  Annat är onödig lyx. ;)

Ska du inreda bottenvåningen blir du nog tvungen att kosta på dig en innervägg på framsidan.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Roger Brickjet

Snyggt! Tyckte det funkade ganska bra som lite lägre också, kändes lite äldre då men högre var snyggt det med!
På tal om "högre" verkar grannarna vara lite jobbiga :)

Tekei

Riktigt snyggt!
Får mig att fundera på hur jag skall lyckas klämma in lite city-teman och bitar till husbyggen i min legobudget.

shutter

AndersI

Ok, bara för att ni tjatar så (och för att jag själv vill) så kommer här inredningen på första våningen (avslutat med en smygtagen bild genom fönstret).

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram