Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2013

Startat av mechamike, 19 Oktober 2012 kl. 08:26

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Nu är det dax för en ny tråd för 2013!

Jag slänger ut denna som start!

Nytt hjul?
?

Etzel

Och vita vingar *dregel* :D

mechamike

Ah.. praktiskt om man vill bygga änglar..
?

Stigge72

Jag använde elefantöron när jag villa ha vingar för några år sedan, men de där är onekligen snyggare.

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 19 Oktober 2012 kl. 08:26

Nytt hjul?

Ser så ut. En annan sak med denna är att "däckmönstret" för tankarna till hur Ninjago-spinners ser ut. Kan detta vara en större spinner som här blivit hjul?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Mirandir

Är det en 1x1x3 panel jag ser? Det jag tänker på är biten som sitter bakom 1x2x3 slopes, inverted i avbytarbänken-bygget.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Myko

Skulle tippa att den är två bred. Alla de här bilderna har varit ihoptryckta horisontellt. Då blir taket en 3x8 plate också, vilket känns som en trolig konstruktion.

Illuwatar

Jag får också den till 2 bred. Perspektivet lurar ögat.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Carl T

Det syns också någorlunda tydligt att den gröna plattan är 4*12.

Men hur är det med bollen - första bollen sedan 2007 och goda nyheter för GBC-byggare, eller?
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Larry Lars

Det är alltid roligt med nya bitar att ha som vindruta/cockpit-glas.

LEGO CITY 2013 by FreddyJazz, on Flickr

Dock har jag svårt att få denna att höra hemma hos polisen. Känns som biten skulle vara skapad för ett annat tema. Någon som vet?

Myko

Ser rätt space:ig ut.

Larry Lars

Vi har tidigare pratat om de tjusiga "änglavingarna". De ser ut att vara fästa på ryggen med clips på olika nya bitar av typen axelskydd/brösplåt. Dessa bitar kan bli riktigt användbara.

När det gäller andra nya bitar från "Legends Of Chima" så finns det ju även en annan trevlig vingbit. Ser doch ut att vara av mjukare plast, men ändå välkommet eftersom den verkar komma i många färger och ser riktigt mångsidig ut. En annan bit det gödslas med i temat är en lite större horn/tand/näbb. Den ser ihålig ut och jag får känslan av den skulle vara lite åt "gummi-hållet" i plastkvalitén.

70000 Razcals Rabengleiter by batmax3, on Flickr

mechamike

Dom där stora vingarna får mig att tänka på Warhammer 40K loggan!
?

Dieter_A

Citat från: Larry Lars skrivet 22 Oktober 2012 kl. 16:31
Vi har tidigare pratat om de tjusiga "änglavingarna". De ser ut att vara fästa på ryggen med clips på olika nya bitar av typen axelskydd/brösplåt. Dessa bitar kan bli riktigt användbara.

När det gäller andra nya bitar från "Legends Of Chima" så finns det ju även en annan trevlig vingbit. Ser doch ut att vara av mjukare plast, men ändå välkommet eftersom den verkar komma i många färger och ser riktigt mångsidig ut. En annan bit det gödslas med i temat är en lite större horn/tand/näbb. Den ser ihålig ut och jag får känslan av den skulle vara lite åt "gummi-hållet" i plastkvalitén.

Parts i lila ser ut som Bionicle fast mindre. Samma formspråk.

Larry Lars

Citat från: Dieter_A skrivet 22 Oktober 2012 kl. 20:45
Citat från: Larry Lars skrivet 22 Oktober 2012 kl. 16:31

Parts i lila ser ut som Bionicle fast mindre. Samma formspråk.

Precis. Både detta tema och tidigare Ninjago kändes ju som en salig blandning med sikte på målgruppen för Bionicle/Hero Factory.
Den minsta av de lila bitarna fanns ju med i Ninjago och efter en liten koll så är de ju mycket riktigt gjorda av mjuk plast. En trist detalj är ju att det som ser ut att vara en "knopp" inte är det. En något mindre cirkel vars inner- och yttermått inte passar ihop med annat Lego!?
Samma gäller då antagligen för den större vingbiten som då blir lite mindre vettig än vad jag först trodde. En vanlig knopp funkar väl inte med den mjuka plasten.