Forum > Din hjälp i LEGO-världen
Hur sorterar/förvarar ni erat Lego? Tips och inspiration!
Nextuz:
Jag har lite funderingar hur ni sorterar ert Lego?
Har tänkt jag skulle köpa lite lådor på biltema i plast... rätt billiga.. 19,90 stycket.. =) http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=570&iItemId=79539
Finns en hel hög med olika alternativ =)
Tanken är att jag ska sortera på typ av bit.. vare sej vilken färg den har... =)
martin_p:
Det där är värt att diskutera. Jag har alltid sorterat per färg. Men det är bara av gammal vana. Det är nog mycket mer effektivt att sortera per bit. Men det förutsätter ju att man har en hel mängd med lådor att förvara i, vilket jag inte har :)
Nextuz:
Precis.. har oxå alltid sorterat i färg...
meen de var då man var ung.. o huvvu fortfarande hängde med på vilka bitar man hade i varje färg :P det är där de brister lite nu haha
Mirandir:
Hur kan ni sortera i färg? Skulle jag göra det skulle jag inte hitta en bit.
Själv använder jag plastlådor, zip-lock påsar samt ett par sortimentsskåp.
Sorteringen är olika grov beroende på hur mycket jag har av en viss typ och/eller hur ofta jag använder just den typen av legobitar. T.ex så plattorna och standard klossarna sorterade efter storlek. 1x2 bitarna är dessutom så många att de t.o.m. är sorterade i zip-lock påsar efter färg.
Sen har jag två lite större plastbackar med lite varierat innehåll som har väldigt låg kvantitet och som jag ytterst sällan använder som t.ex. fiberoptik-slangar och såna här cement mixer halvor från #7990 Cement Mixer
Igelpiga:
Såhär har jag mitt lego sorterat.. (Allt är dock inte sorterat ännu)
Dom bitarna jag har många av har jag i stora backar, annars är det uppsorterat i plastlådor med olika fack efter sort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion