Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2013

Startat av Skafte, 26 Augusti 2012 kl. 10:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Nice med de nya planetseten . Gillar den nya A-wingen också. Är det nummer 5 i ordningen eller så??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Citat från: Ras 74 skrivet 22 Oktober 2012 kl. 09:47
Nice med de nya planetseten . Gillar den nya A-wingen också. Är det nummer 5 i ordningen eller så??

Det kan man väl säga. Två i minifigskala sedan förut och en liten i förra adventskalendern. Och så en stor och en liten nu...

Edit: glömde den gröna i 7754. Fjärde stora och andra lilla!

Ras 74

AT-RT är för stor!! Den är ju stor som en AT-ST i princip.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mordatre

Citat från: Ras 74 skrivet 22 Oktober 2012 kl. 10:08
AT-RT är för stor!! Den är ju stor som en AT-ST i princip.

Du kan ju bygga om sadeln och styret och låtsas att det är en UCS?  8) 
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

jag ska köpa minst en och ha som partspack när jag gör mechs..
?

mordatre

Ett nytt Hothset som dykt upp. Känns som om Lego kramar den sista droppen pengar ur snöstriden. Bättre set än den stora hothbasen dock.

Skafte

Men... verkligen? Inget nytt alls! Är vi säkra på att det är officiellt?

Larry Lars

Citat från: Skafte skrivet 28 November 2012 kl. 10:58
Men... verkligen? Inget nytt alls! Är vi säkra på att det är officiellt?

Det ser ut att gå att skjuta iväg en "sprättmissil" från radardisken. Så... Ja den är officiell! :)

Här kan vi se lite mer. Det är väl om det vore det fejk det skulle vara mer fantasifullt.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Roger Brickjet

Svårt att se på en mobilskärm men är det två Luke?

Skafte

Citat från: Roger Brickjet skrivet 28 November 2012 kl. 20:50

En av dem borde väl vara Dack Ralter, Lukes skytt i Snowspeedern. Men han borde inte ha något lasersvärd. Det borde ingen annan i orange pilotoverall ha, liksom.

Citat från: Larry Lars skrivet 28 November 2012 kl. 20:42

Det ser ut att gå att skjuta iväg en "sprättmissil" från radardisken. Så... Ja den är officiell! :)

Här kan vi se lite mer. Det är väl om det vore det fejk det skulle vara mer fantasifullt.

Har du rätt i. Men lite förvånande ändå, bara same same. Den är ju inte med på listan i första posten här, men det är väl då ett TRU/BR-exklusivt set.

Edit: klippte bort bilden i citatet...

Larry Lars

Citat från: Roger Brickjet skrivet 28 November 2012 kl. 20:50

Att skytten också har lasersvärd måste vara en "klipp-och-klistra-miss" i skapandet av bilden. Åter igen något ett "fan" aldrig skulle göra medan tidiga bilder från LEGO ofta innehåller sådana fel.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Lews

På kartongen finns inte andrepiloten med så det är nog bara Luke med dubbeltryck på huvudet. Ena sidan med visir och den andra utan.

Goldmember

Har tjyvkikat lite i återförsäljarnas Lego katalog.. och det fanns en del spännnande set! (juni 2013 release tror jag).

Star wars OT:

- Jabbas sailbarge, ca 5-6 minfigs. Jabba och en blå figur va de som jag kunde urtyda som stack ut. Själva konstruktionen på skeppet såg tyvärr mycket sämre ut än det förra 6210. Det hade inga runda former och var smalare och helt enkelt mycket fulare i designen :-(
- AT-TE, påminde  mycket om de tidigare modellerna, ca 4-5 minfigs. ingen speciell som jag kunde urskilja.
- Republic gunship, samma sak här påminde mycket om de förra modellerna, ca 4-5 minfigs, ingen speciell som jag la märker till.

Tycker tyvärr star wars gör sämre och sämre set...trist att föregångarna i så många fall är bättre!? endast minfigsen som blivit coolare..

Ps. kingdoms återkommer för er som saknat det.

/G

Mirandir

Kan bara hålla med om sailbargen...   :o

minifigsen på bilderna i den där katalogen skall tas med en nypa salt. Inte sällan är det fråga om placeholders.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Kommer Max Rebo som minifigur i Jabba´s Sail barge kvittar det om skeppet är fult.  :)

Vi har redan en AT-TE hemma och ett republic Gunship (som aldrig är byggt) så dessa är inte så jätteintressanta. Republic Gunship är ju dock mitt favoritfordon utanför OT så en till kanske inte skadar.

Håller inte med om att SW-seten blir sämre och sämre. Tycker de senaste versionerna är överlag snyggare. Kanske ibland lite bitfattiga och överprisade men inte sämre.

Edit: såg att Babyland har lagt upp de nya seten, Rekpriser inom parantes vilka verkar stämma. Release 28/12 enligt dem.