Forum > Din hjälp i LEGO-världen
Identifiera Bionicle
(1/1)
oakeey:
Köpte för ett tag sedan en kasse med blandat Bionicle-lego.
Tyvärr låg det mesta i en enda stor röra och jag är helt oinsatt i Bionicle-världen.
Nu vill jag ge bort det till en kompis ungar men skulle vilja sätta ihop det först.
Tips på bästa sättet att identifiera vilken figur som hör till vilken röra av bitar? :)
Tobbe Arnesson:
Många av de där bitarna har ett nummer instämplat, det går att slå upp på http://www.bricklink.com/catalog.asp
Sen kan man kolla vilka set den aktuella biten kom med. Är det en lite mer udda bit med speciell färg är oddsen ganska bra att setet kan hittas.
oakeey:
Upptäcker att jag måste inhandla ett stycke förstoringsglas. :P
Gissar att en figur har ungefär samma färg genom hela kroppen så tror jag har identifierat ungefär tio stycken olika nu. Då ska det bara slås upp nummer och hittas beskrivningar då....
Tack för svaret.
stigge72:
--- Citat från: oakeey skrivet 25 juli, 2012 Kl:10.15 ---Upptäcker att jag måste inhandla ett stycke förstoringsglas. :P
Gissar att en figur har ungefär samma färg genom hela kroppen så tror jag har identifierat ungefär tio stycken olika nu. Då ska det bara slås upp nummer och hittas beskrivningar då....
Tack för svaret.
--- Slut citat ---
Riktigt så enkelt är det ju inte, men ofta tycker jag att det har varit mycket grått, samt några bitar som ofta varit av (ungefär) en annan färg.
Navigering
[0] Meddelandeindex
Gå till fullversion