Hur många bitar/figurer äger ni?

Startat av swestar, 10 Juli 2012 kl. 23:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Huvudfoting

Kul - visste inte om denna funktion

Jag har inte uppdaterat min samling till 100%, bl a har jag en del dubletter och jävulskt massa räls. Utöver det finns det väl 100kg osorterat ;-) Men mycket av det skall säljas .... när tid finnes...

Dom set jag lagt in i databasen säger:
146371 bitar fördelat på 522 set. Och 1212  minifigs

Detta var ju larvigt mycket mer än vad jag trodde. Bra eller dåligt ?

/W

marpe

Citat från: Huvudfoting skrivet 20 Mars 2013 kl. 20:19
Varken eller.  :) Men 100 kg osorterat riskerar att dämpa LEGO-glädjen.

robban

Citat från: marpe skrivet 21 Mars 2013 kl. 09:27
Citat från: Huvudfoting skrivet 20 Mars 2013 kl. 20:19
Varken eller.  :) Men 100 kg osorterat riskerar att dämpa LEGO-glädjen.

Öööö...va?? 100kg osorterat att kolla igenom när man saknar en bit skulle va en fröjd ju.. nu får man ju Bricklinka och vänta en vecka..det dämpar LEGO-glädjen.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

AndersI

Citat från: marpe skrivet 21 Mars 2013 kl. 09:27Men 100 kg osorterat riskerar att dämpa LEGO-glädjen.

Vad menar du? 100kg osorterat är ju rena julafton! OK, om det dessutom är i tvättbehov är det inte lika roligt, men känslan när man gräver igenom en stor hög med 'okänt' Lego och inte vet än vad man kommer att hitta...

Jag befriar gärna Huvudfoting från en del av de kilona  :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

KizzE

2683 pieces (A)

Dock precis börjat lego lyckan igen =)

Tänkte handla in lite detta året, dock är jag inte så jätte intresserad av allt det nyaste, utan mer från 70talet och fram till 1998 typ =)

marpe

OT. @Robban & AndersI
Man står sig själv närmast.  :) Jag gillar mitt sorterade LEGO, men tycker att de osorterade högarna är en börda. När jag beställer nytt sorterar jag oftast glatt och fort. I ögonvrån skymtar jag de där gamla jobbiga osorterade inköpen... Det sätter lite sordin på stämningen.

Det vore säkert en fröjd att gå igenom dem, när man väl kommit i gång. Men så länge de bara står där... Nä.

BeardedNerd

Jag har bara registrerat mina kompletta set på Rebrickable, blandning av vintage och nytt. Där är det 17000 bitar, men då har jag inte orkat registrera cirka 90 CMF. Jag har också en massa lösa bitar som är inköpta via Bricklink, plus 5+ kilo vintage som jag aldrig lär sortera ut.

Joge

Jag kollade precis Basebrick.com...och tydligen har jag ca 217 326 bitar...säkert lite i underkant, men ändå :P

swestar

Citat från: swestar skrivet 10 Juli 2012 kl. 23:05
Kollade in BASEBRICK och såg att jag jag ägde ca 56k bitar och 391 figurer. Räknar man in BL-ordrar mm som ej är inlaga på BASEBRICK så ligger bitarna på mellan 65k-70k bitar 500-600 figurer. Någon mer här på forumet som har någon koll på hur många bitar/figurer han/hon äger? 
:)
Milstolpe: Passerat 100 000 bitar Yes!  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jalappe

Cirka 73k bitar i dagsläget. 400 st minifigs. Dock har man bara samlat i 13månader i dagsläget. Fast inköpstakten lär minska radikalt. Varit en del set man köpt för att inte missa dem, samt tagit "igen" för "darkage åren". En del set har man missat när priserna var resonabla såsom som man fick pynta hyfsat mycket för. Andra set får nog vara då dem är lite väl dyra i dagsläget:-)

Limpfittz

Cirkus 45k skulle jag tro, tagit hjälp av brickset bland annat för att räkna ut det.
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Teodor_

Omöjligt att säga, eftersom min samling kommer från flera olika källor och endast ca 2/3 är set jag vet att jag har köpt och är kompletta. Däremot vet jag att det fyller ut ca 6-7 flyttkartonger.

Fråga: hur många av er har stenkoll på minsta lilla bit i samlingen, t.ex någon sorts databas (excel) fil över inventarie med alla bitar i ägo? Det är säkert riktigt praktiskt att ha ett sådant, men samtidigt mycket arbete. Bör jag, när jag sorterar mitt så småningom, skapa en sådan databas? Skapar nog en egen tråd för detta senare...

marpe

Citat från: Teodor_ skrivet 09 November 2013 kl. 13:27
Fråga: hur många av er har stenkoll på minsta lilla bit i samlingen, t.ex någon sorts databas (excel) fil över inventarie med alla bitar i ägo? Det är säkert riktigt praktiskt att ha ett sådant, men samtidigt mycket arbete. Bör jag, när jag sorterar mitt så småningom, skapa en sådan databas? Skapar nog en egen tråd för detta senare...
Du hittar en sådan tråd via sökfunktionen. Tråden ligger under Din hjälp i LEGO-världen. Sökordet inventory är bra.  ;)
Det står även om sådana program tidigare i den här tråden. Lycka till  :)

KizzE

Jaxne

Än så länge lite drygt 30 000 bitar bara och knappt 200 mf  :-[ Men det ska bli mer, hälften av detta är nog införskaffat på mindre än ett år bara :)