Forum > Var kan man köpa LEGO

Prisvärt lego i Karlstad?

(1/1)

TheFritz:
Ska besöka Karslstad imorgon och undrar vilka affärer man oftast hittar legoklipp i?

Tobbe Arnesson:
Tips: Besök Värmlands Museum och se Larry Lars stad: http://varmlandsmuseum.se/lustengreencity/

Robban brukar ju ställa ut i någon leksaksbutik också, minns inte vilken.

Larry Lars:
Robban brukar bygga montrar till entrén på Barnens Hus i Karlstad. Inte sett någon på ett tag nu så jag vet inte om det kommer att fortsätta.

Det finns två butiker ur matvarukedjan NETTO. Där finns nästan alltid LEGO på REA. Typ överskottsförsäljning där ett parti Star Wars som brukar kosta 129 säljs för 99. Senast jag tittade hade butiken här i Råtorp Friends set, några LEGO Games samt lite Ninjago. Om man gör klipp eller inte beror på vad de fått in och till vilket pris. Kolla med de elektroniska pristerminalerna för märkningen sker ibland slarvigt. Ett tag hade de svårt att bli av med ett parti av 59-kronors creator-fordon märkta med 79:-.
I själva verket kostade de 39:- så nu tror jag inte många finns kvar.

Annars är det som mest överallt att kedjorna har plötsiga små REOR som går fort över. Ute på köpcentret Bergvik tycker jag du skall kolla Ica Maxi. Coop brukar vara sämre. När Toys R' Us har REA är det bra priser, men det är oftare så att "Barnens Hus" har något på REA mest hela tiden. BR inne i stan följer standardpriserna noga. De gånger de släpper loss lite får du gräva fram ev. Lego bland stora lådor med hela sortimentets överblivna varor.

TheFritz:
Tack för tipsen!

Ett besök på barnens hus är inbokat och bergvik en supersnabbis på vägen hem. Skulle gärna kika på utställningen i museet, men tveksamt om det hinns med?

TheFritz:
Hann med ett besök på museet och det var kul att se! Fin stad som gav upphovs till lite ideer kring min egen stad som är under uppbyggnad!
Bara svindyrt lego på barnens hus tyvärr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion