Forum > Din hjälp i LEGO-världen
Bygga egna vägar
TheFritz:
Halloj, jag skulle vilja veta lite hur man på bästa sätt bygger snygga vägar till en legostad med modulhus.
Jag har testbyggt lite och kört på 8 pluppar i bredd i vardera körfält och 1 plupp i mitten för linjer, total bredd 17 pluppar.
Är detta vad ni brukar köra på eller har ni smalare/bredare?
Hur 17 ska man lösa kurvorna? Jag lyckas inte alls få till det något bra.
Ge mig gärna lite tips/bilder på hur ni eller någon annan löst det, jag har kikat runt, men inte hittat någon närbild där man fattar hur folk gjort.
TheFritz:
Bara för att jag skrev ett inlägg när jag letat 45min utan något vidare resultat så sprang jag på denna sida där det fanns sjukt snygga vägar enligt mitt tycke!
http://gallaghersart.com/mikeslego/Roads/index.html
SuperMario:
Haha, så kan det gå ibland, att man hittar själv innan någon hinner svara.
Men blir det inte lite väl bitintensivt att bygga en hela stads gator/vägar på det här sättet?
TheFritz:
--- Citat från: SuperMario skrivet 07 juli, 2012 Kl:13.26 ---Haha, så kan det gå ibland, att man hittar själv innan någon hinner svara.
Men blir det inte lite väl bitintensivt att bygga en hela stads gator/vägar på det här sättet?
--- Slut citat ---
Absolut det kan det nog bli? Jag vill ju fortfarande ha förslag, den tekniken kanske man inte ska ge sig på som första försök i att bygga en legostad?
SuperMario:
Jag skulle nog satsa på standard vägplattor men med plates och tiles på trottoarerna.
Man kan bygga cykelvägar, p-rutor och även ha skyltar, gatubelysning och träd på den ytan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion