Forum > Off topic

Nordlig turné...

(1/3) > >>

AndersI:
I morgon påbörjar jag resan Eskilstuna - Piteå, för att hämta hem äldste sonen. Tar tacksamt emot tips på LEGO-ställen att besöka på vägen (E4). Tar en övernattning i varje riktning, så det borde bli lite tid över till något intressant stopp.

Ligger inte HB Adventure längs vägen? Är Star Wars samlingen synlig för allmänheten?

stej123:
Hb Aventure ligger på vägen, närmare bestämt mitt i centrala Skellefteå. Star Wars-samlingen står framme och dessutom finns det en massa annat att titta på :) Under sommaren har Hans även utställning och café i Kågehamn 12 km norr om Skellefteå, alldeles intill E4:an och havet.

Mirandir:
Har inte varit till Kåge i år men jag har för mig att det inte är sådär jättemycket till utställning därute. Där är fokus mera inriktat på aktiviteter. SW utställningen finns i butiken inne i stan.

b0D3N:
Sen så finns ju Barnens hus här i Piteå med en väldigt stor LEGO avdelning, såg häromdan att de fått pris av TLG som bästa butik vid lanseringen av Friends...

Ska själv ned till HB adventure i morgon och hämta upp min LUGBULK beställning, tyvärr följer sambon med och övervakar mitt LEGO köpstop som jag var tvungen att gå med på för att få beställa...  ;) (fast det kommer nog bara att hålla fram till sagan om ringen kommer...  ;D )

Du blir bara här över en natt eller? annars hade det varit roligt att träffas. Tyvärr ska vi direkt till svärföräldrarna efter Skellefteå och när vi kommer tillbaka till Piteå på torsdag eftermiddag drar Piteå Summergames igång och jag har fullt upp med det. Sveriges näst största fotbollsturnering med 798 anmälda lag från 15 nationer... varav jag är ledare för ett.

/Jonas

stej123:

--- Citat från: b0D3N skrivet 25 juni, 2012  Kl:23.51 ---
Ska själv ned till HB adventure i morgon och hämta upp min LUGBULK beställning, tyvärr följer sambon med och övervakar mitt LEGO köpstop som jag var tvungen att gå med på för att få beställa...  ;) (fast det kommer nog bara att hålla fram till sagan om ringen kommer...  ;D )

--- Slut citat ---

Bäst du lämnar sambon hemma och istället tar med stora börsen imorn - HB adventure har alla(?) LOTR-set förut 9469-1 Gandalf Arrives till rek-priser ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion