Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Solglasögon

Startat av Godtfred, 24 Juni 2012 kl. 20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Hittade precis hit. Hade en intensiv LEGO period för några år sedan när barnen växte upp. Efter flytt och större barn ligger nästan allt (sådär 10 flyttkartonger) på vinden och väntar. Hoppas att någon flyttar ut snart så jag kan göra ett LEGO-rum, det vore väl något? Lite finns framme, tex solglasögonen som vi gjorde för 6 år sedan. Gjorde tre par i olika färger (tack Bricklink!) som vi hade bla på Legoland. Inte bara snygga utan funkar faktiskt riktigt bra och är bekväma. Går att justera bitarna runt örat beroende på bärarens storlek. Glaset är Polaroid-film som jag köpt hos optiker i råformat som jag klippt till. Annars är det bara LEGO-bitar. Kanske kan inspirera någon?

Woodpicker

Dom ju bara för coola! Finns dom att beställa  8)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

lindyhep

Häftiga!!! Jag gillar verkligen när byggena kan användas på riktigt sas.

Linus Damberg

nice 8) gillar vardagsföremål i LEGO :)
Välkommen hit föresten!
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Godtfred

Visst är det så, "riktiga" prylar i LEGO är något speciellt. Mitt stora projekt som aldrig verkar bli klart är LEGO-klockan. Helautomatisk med självuppdragning och automatisk pendellängdsjustering via Mindstorm för att hålla rätt tid. En vacker dag så blir den nog klar...

Men hallå Woodpicker, jag trodde riktiga LEGO-nördar entusiaster inte köpte färdiga byggen eller har jag fel?

Superkalle

Fy tusan vad tuffa  8)

Roger Brickjet

Snyggt! Ser riktigt coola ut!

Skrytsson

Storstilad entré på forumet! Jättefina verkligen.  :) Vardagsföremål i skala 1:1 är ett riktigt roligt tema, Bellis här på forumet har ju också jobbat med sådant.

Woodpicker

Citat från: Godtfred skrivet 24 Juni 2012 kl. 21:26
Men hallå Woodpicker, jag trodde riktiga LEGO-nördar entusiaster inte köpte färdiga byggen eller har jag fel?

Nej det tycker jag inte, MoCś har hänt man köpt  ;)
Men ska man vara petig kan du väl bygga upp dom i LDD så kan jag få filen  ;) 8)

styrbjörn

Godtfred

Ritade in i LDraw förut. Den filen verkar inte funka i LDD. Matade bara in ena halvan. Man får justera runt örat för att passa egna skallen. Har även bytt ut lilla kulan mot den stora, den med ett axelhål, i slutet.

Woodpicker

Fräkt!! Ska bygga ett par  8)

Stigge72

bellis

Förbenat snygga. Blir så irriterad när man inte kommer på sånt här först ;D