Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mech_Bay

Startat av swestar, 09 Juni 2012 kl. 20:11

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Mitt första försök till en "mechbay" Längst upp till höger finns verktygen till robot armen, dom små röda figurerna är säkerhetsrobotar. Håll till godo :)

Mech_Bay001 by SweStar, on Flickr

Mech_Bay002 by SweStar, on Flickr

Mech_Bay003 by SweStar, on Flickr

Mech_Bay004 by SweStar, on Flickr

Mech_Bay008 by SweStar, on Flickr

Mech_Bay009 by SweStar, on Flickr
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

insurrection

Riktigt läckert! Gillar att den är så SNOTig, och "clean" fast ändå har så mycket detaljer och variation :)
Något att tänka på är dock att vid första ögonkastet är det dock lite svårt att tydligt skilja ut mechan från dockan, pga att de går i samma gråa färger.

Jesperallen

Kanonsnyggt! Du har fått till en härlig industriell känsla med många intressanta detaljer, riktigt kul att titta på.
Håller med Insurrection att trots alla detaljer har du lyckats med en "clean" look. Håller även med att maskinen smälter in lite, men det är ju bara smådetaljer.

Woodpicker

GRYMT!  :P Gillar kranen riktigt mycket!! "Golvytan" är även klockren!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tie Fighter

Frän! du har fått till en perfekt höjd på bygget.

Magnus den store

Intressant slang i skrevet. Gillar markeringarna och kanten mellan plattform/väg bäst.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Riktigt häftig! Som alla andra gillar även jag att allt är snot men ändå fullpackad med små detaljer!! snyggt jobbat!

Nextuz

Men jäädra mej =) det där var riktigt riktigt snyggt =D

Record

Den var snygg som fn, en häftig robot, en moc i bra färgskala.
Friskt satsat, hälften vunnet..

styrbjörn

Nice! Av de jag sett som du gjort är den här nog den bästa :)

swestar

Tack alla för kommentarerna
"Intressant slang i skrevet.:) slangen fästes under mechen och är en energi påfyllare.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

shutter

ett bygge fyllt av detaljer. gillar att dörren går att öppna på diagonalen. snygga fönster också.
som man brukar säga på tradera:+++++++++++++++.

Jesperallen

Citat från: shutter skrivet 11 Juni 2012 kl. 06:33
.....gillar att dörren går att öppna på diagonalen.

Har också tittat en del på dörren, gillar den konstruktionslösningen skarpt!

Tobbe Arnesson

Jag hade höga förväntningar på det här bygget och blev ändå positivt överraskad, mycket bra klossat med andra ord!

Gillar speciellt den "klena" arbetsarmen (vad är den ringformade delen för kloss?).

Diagonaldörren är super.

Bland alla fantastiska smådetaljer tror jag golvpilarna vinner, men det är svårt.
Blogg: Robotkampen

AndersI

Ser väldigt 'tekniskt' ut - snyggt. Håller med andra om att mechan försvinner lite grand.

En sak jag funderar på är hur gubbarna kommer åt att göra saker lite högre upp på mechan? Jag saknar sky lift, byggställning eller liknande.

Jag antar att du sett Eric Sophie's alla mechbay:er? http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=796673, gå upp, upp
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD