Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

Citat från: MartinAberg skrivet 08 Maj 2013 kl. 23:57
Idag fick det bli en , tog 2 timmar p.g.a. hockeyn som gick på TV samtidigt!

Köpt på Netto? :)

MartinAberg

Citat från: KizzE skrivet 09 Maj 2013 kl. 08:45
Citat från: MartinAberg skrivet 08 Maj 2013 kl. 23:57
Idag fick det bli en , tog 2 timmar p.g.a. hockeyn som gick på TV samtidigt!

Köpt på Netto? :)
Stämmer bra det ;)

ByggareDan

Fast med den takten räcker ju det roliga längre, men jag tänkte bygga och hoppas att hålla iallafall marginellt högre tempo annars tar det 12timmar och en kvart.  ;)  :D

/ByggareDan

Anders67

Jeaa! Posten släppt just av lite lego, 2 fina Han Solo påsar plus lite star wars byggen!

Illuwatar

Har nu kompletterat samlingen med en Red Five X-Wing Starfighter. Ett intressant och varierande bygge (men man bör inte vara allergisk mot Technic - är en hel del sådant i vingmekanismen) som kombinerar olika tekniker. Och slutresultatet blir mäktigt. Ska man klaga på något så är det användandet av dekaler (har inte satt dit mina ännu - dessutom fick jag två uppsättningar till cockpit-huven), nosen är lite väl trubbig jämfört med förlagan och att R2 ser lite ynklig ut i denna skala. Annars så har Lego fått till formen och detaljerna bra. Vingmekanismen känns stadig och inget tenderar att ramla av när man lyfter upp modellen. Och det är en hel del intressanta bitar i detta set... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ByggareDan

Byggde brandbilen från efter ritning på Legos hemsida, saknade iallafall inga delar men vart mycket i fel färg.
(Känns som det är reservbilen som snåle chefen lagar med billigaste möjliga alternativ)
Ska fylla ut med rätt färger till brandbilen på BL när jag beställer annat.

/ByggareDan

Anders67

Byggde kul bygge, gillar mycket taklampan och att huset går att dela och bra partspack om man vill bygga vita cc-hus.

Etzel

Fick hem en stor beställning från Hiko idag och byggde The Council of Elrond. Jag blev grymt imponerad av det settet, helt klart det jag gillar bäst av de nya i LotR-temat. Enbart användbara bitar och vissa av dem är ju extra kul att ha, t.ex. 2417 i Dark Orange och de nya spetsbågarna, 13965, (nu väntar vi ju bara på att få dem i grått så snart som möjligt ;) ). Minifigurerna är också riktigt bra. Visst, man får ytterligare en Gimli och en Frodo men de är ganska generiska figurer som man kan använda torso, ansikten och hår/hjälm till på andra vis. Elrond och Arwen är väldigt snygga, ser fram emot att experimentera med de minifig-delarna för att komma fram till lite snygga kombinationer.

Jag gillade också hur settet var konstruerat med måttligt med lek-funktioner, men mycket med vegetation. Extra kul detalj är hur byggnaden utnyttjar ett träd som extra pelare, just något sådant som skulle kunna förknippas med "alvisk" arkitektur.

För 349:- på Hiko var det helt klart värt pengarna tyckte jag.

dalle

Byggde samma set (council of elrond) igår och fick samma erfarenhet som Etzel. Bra set med bara bra bitar. Det blir nog till att skaffa ett till.

Erik

Citat från: Etzel skrivet 19 Juni 2013 kl. 12:39
Fick hem en stor beställning från Hiko idag och byggde The Council of Elrond. Jag blev grymt imponerad av det settet, helt klart det jag gillar bäst av de nya i LotR-temat. Enbart användbara bitar och vissa av dem är ju extra kul att ha, t.ex. 2417 i Dark Orange och de nya spetsbågarna, 13965, (nu väntar vi ju bara på att få dem i grått så snart som möjligt ;) ). Minifigurerna är också riktigt bra. Visst, man får ytterligare en Gimli och en Frodo men de är ganska generiska figurer som man kan använda torso, ansikten och hår/hjälm till på andra vis. Elrond och Arwen är väldigt snygga, ser fram emot att experimentera med de minifig-delarna för att komma fram till lite snygga kombinationer.

Jag håller med helt och hållet! Det är ett jättefint set och man har lyckats fånga den alviska känslan perfekt. Även Trollkarlarnas kamp var grymt bra och roligt att bygga medan Slaget vid Svarta porten (som jag byggde idag) var en besvikelse.

shutter

Illuwatar

Började igår kväll på - byggde ihop enten. Denna kunde väl kunna gå som ett separat set (med ett lämpligt antal Uruk-Hai vid sidan om). Lite lustigt med kugghjul i ett träd bara...

TrickBrick

Avslutade bygget av .
Även om jag tycker själva bygget va helt okey uppskattar jag nu figurerna mest av allt, speciellt , Lite konstigt bara att han har ett likadant svärd som .

Slängde ihop förra veckan så den kan få stå me här också.

Får se när det ges tid att avsluta resterande set i nya serien. Saknar dock Tower of Orthanc men den kommer inhandlas efter semestern  :)

Illuwatar

Sarumans svarta torn blev färdigt i går kväll. Ett av de få byggen som jag har fått avsluta stående. Ser imponerande ut, men från sidan ser det lite "skinnflått" ut då det saknar baksidan. Blir till att modda på en baksida när tid och resurser tillåter.

Nirvana5

Har byggt spindelmannen lego efter massivt tjat från Junior.. 76005 Daily Bugle Showdown