Soviet medium tank T-34/85 i skala 1:27. Uppdaterad med T-34/76 i skala 1:37,5

Startat av stej123, 08 Maj 2012 kl. 19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

UPPDATERING:
Har byggt en kompis till min T-34/85 - föregångaren T-34/76 (klenare beväpnad). Den här gången har jag försökt göra den minifig-kompatibel så nu blev det skala 1:37,5. Lägger bara en bild på den här så trådstarten inte blir allt för maffig, lägger till någon mer bild i själva tråden också.

T-34/76

referensbild T-34/76:

T-34/85. Skalan är ganska på pricken 1:27, dvs en aning för stor för att minifigs ska göra sig bra i dess närhet.

Nördfakta om T-34:
T-34 benämns ofta som andra världskrigets mest betydelsefulla och inflytelserika stridsvagn.
T-34/85 introducerades i början av 1944, då utrustad med ett kraftigare eldrör (85mm).
I krigets slutskede hadeT-34 ersatt de flesta av Sovjets lätta och tunga stridsvagnar och utgjorde ryggraden i Sovjets bepansrade armé.
T-34 är en världens näst mest tillverkade stridsvagnsmodell efter sin efterföljare T-54/55. T-34 var fortfarande i tjänst i över 20 länder så sent som 1996, nästan 60 år efter att den introducerades.

referensbild T-34/85:

stej123, on Flickr

Skafte

Mycket snyggt! Väldigt likt förlagan, och jag gillar verkligen byggen som i princip är enfärgade, där formen avgör! Det syns att det ligger mycket jobb bakom att få alla vinklar etc rätt.

micke

Du har fått till det riktigt bra, gillar detaljerna och den är verkligen lik orginalet. Det enda som jag reagerar lite på är det röda på larvförarna, men det kanske är svårt att göra något åt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Magnus den store

Det ser ju bra ut. Kan inte varit alltför lätt att få till i Lego. Saknar bara några reservband. T34 är min absoluta favorit när det gäller tanks.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

styrbjörn

Wineyard

Snyggt! Likt förlagan som sagt. Det enda jag undrar är om inte luckan i fronten är lite för stor?

stej123

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Maj 2012 kl. 20:35
Det ser ju bra ut. Kan inte varit alltför lätt att få till i Lego. Saknar bara några reservband. T34 är min absoluta favorit när det gäller tanks.

Jag kommer nog att fortsätta modda den lite, bland annat försöka få dit lite reservband, lådor och
annat för att göra den mer "levande"
Citat från: Wineyard skrivet 08 Maj 2012 kl. 20:46
Snyggt! Likt förlagan som sagt. Det enda jag undrar är om inte luckan i fronten är lite för stor?

Det kan hända att den är det, men när jag gjorde den 2x2 så tyckte jag själv att den blev på tok för liten.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tobbe Arnesson

Citat från: swestar skrivet 08 Maj 2012 kl. 23:28
Bra Klossat :)

Mäh, vad ska jag skriva nu då?  :P

Tyckte först den såg ut att vara för lång bakom tornet (jämfört med din referensbild) men jag googlade upp några andra referenser och det ser spot on ut! Snyggt klossat!
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Riktigt snygg och trogen originalet. Det där "röda" ser ut att vara bruna vagnshjul. Kanske byta dem till svarta när tillfälle ges?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tommy_la

Mycket hög igenkänningsfaktor på den den T34:an!
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

NIN777

jalex

Väldigt snyggt bygge! Det enda jag kan sakna är en dekal med numret på överdelen.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

stej123

Citat från: Illuwatar skrivet 09 Maj 2012 kl. 09:34
Riktigt snygg och trogen originalet. Det där "röda" ser ut att vara bruna vagnshjul. Kanske byta dem till svarta när tillfälle ges?

Japp det är bruna vagnshjul, det kan mycket väl hända att de blir utbytta mot svarta om jag kommer över såna.

Woodpicker

Mycket fint bygge! Som det nämns så att hålla sig till samma färg men ändå få bra detaljer är ju lysande! 5/5 LEGO-bitar!! :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)