Författare Ämne: S: (SÅLD) ca 10-12 kg LEGO tåg 1970 i superbt skick  (läst 879 gånger)

Utloggad Huvudfoting

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Tåg, CS och Castle - That's my drugs
  • Antal inlägg: 186
S: (SÅLD) ca 10-12 kg LEGO tåg 1970 i superbt skick
« skrivet: 28 mars, 2012 Kl:21.06 »
Hej

Har kommit över en laddning LEGO som jag inte är intresserad av. LEGot är främst från mitten av 70-talet och verkar vara mycket tåg. Då jag själv är insnöad på 80-tal (12V) är alltså detta inte intressant för mig.

Först tänkte jag sälja det som bara som kilo, men eftersom man är lite störd började jag rota lite mer noggrant i LEGOt och hittade ganska snabt en mängd unika delar. Mha bricklink hittade jag mängder av set som fanns, och började bygga.

Jag är extremt imponerad av kvaliten på detta LEGO. Bitarna är i princip oanvända och helt repfria (har försökt ta närbilder). Många av bitarna med klistermärken finns också kvar. Kolla bara på dom stora fönstrena, helt repfria och nästa 40 år gammla. Imponerande. Alla runda små ettor har fö solida "studs" och dom kännsliga antennerna är i superbt skick

Har tagit lite bilder på det som jag byggt ihop, samt lite på tågräls och liknande och en del "ovanliga" bitar. Utöver detta finns det en hel säck till med LEGO. Som ni ser saknas det någon bit på byggnaderna, men jag tror dom finns i säcken, har inte sorterat klart allt, ville bara testa och bygga dessa fina modeller i LEGO i detta skick :D

Om ingen är intresserad tar jag tacksamt emot ngn form av prisuppskattning.

Mvh
/W
« Senast ändrad: 27 april, 2012 Kl:19.40 av Huvudfoting »

Utloggad Linus Damberg

• CS Värmer mitt HJÄRTA...
  • Antal inlägg: 334
SV: S: ca 10-12 kg LEGO tåg 1970 i superbt skick
« Svar #1 skrivet: 28 mars, 2012 Kl:21.19 »
BILD 1 O 2 pris?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Utloggad Huvudfoting

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #2 skrivet: 29 mars, 2012 Kl:07.24 »
Till en början vill jag sälja allt till en och sammma person. En sådan fin samling förtjänar att hamna hos en person ;) Ska posta lite fler bilder i kväll

/W

Utloggad Anders Nolberger

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 092
    • WantedBricks
« Svar #3 skrivet: 29 mars, 2012 Kl:08.08 »
Fantastiskt. Det är helt rätt ålder på det legot för att jag ska gå igång ordentligt. Tågstationen har jag redan men det andra på bilderna verkar jättefint. Godsstationen är i och för lite väl ny... Den innehåller ju riktiga minifigurer!

Men tyvärr är jag rädd att priset blir för högt för mig just nu. Det är så mycket annat Lego som jag "måste" ha också.

Utloggad Huvudfoting

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #4 skrivet: 29 mars, 2012 Kl:22.54 »
Sant, den är lite äldre kanske, men 4.5V likt väl ;)

Hittat följande set med hjälp av bitar (dessa utgör dock bara en bråkdel av det som finns)
724
131
136
137
146
148
149
363
338

Lovar inte att allt finns där, men när jag test byggde dom seten som jag fotat hittade jag bl a 100% (inkl klistermärken) till 363 utan att leta mycket, så det verkar var kompletta grejjer. Lägger upp lite fler bilder - har nu fotat allt.

Messa gärna en priside om ni är intresserade. Två nyare set verkar också vara inkluderade; en polisbuss och en helikopter

Mvh
/W

Utloggad Linus Damberg

• CS Värmer mitt HJÄRTA...
  • Antal inlägg: 334
« Svar #5 skrivet: 30 mars, 2012 Kl:13.36 »
Vad förpris på rubbet? :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Utloggad Huvudfoting

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #6 skrivet: 01 april, 2012 Kl:09.54 »
Efter att kollat lite priser på bricklink så tycker jag 2.000 SEK är ett bra pris. Bara växlar + kors är ju värda typ 1.000

För att återigen förtydliga kvaliten, kolla på bilden åp sjukhuset. Där ser man att bitarna är så pass snygga att dom reflekterar bilden. Står Pat. Pend. på många av bitarna

/W

Utloggad Huvudfoting

• Betalande medlem 2013
  • *
SV: S: (SÅLD) ca 10-12 kg LEGO tåg 1970 i superbt skick
« Svar #7 skrivet: 27 april, 2012 Kl:19.41 »
Allt LEGO i denna annons är sålt

Mvh

/W