Jag tycker den gamla har ett klart bättre färgschema. Möjligen har den nya några bättre tekniska lösningar på sina ställen.Annars tycker jag det är lite lamt av LEGO att inte kunna få ut ett nytt flygplan, t ex en gammal WW2-kärra eller så.
Citat från: Superkalle skrivet 22 april, 2012 Kl:01.47Jag tycker den gamla har ett klart bättre färgschema. Möjligen har den nya några bättre tekniska lösningar på sina ställen.Annars tycker jag det är lite lamt av LEGO att inte kunna få ut ett nytt flygplan, t ex en gammal WW2-kärra eller så.Kan bara instämma! Jag hade hellre sett en P-51, Spitfire, Bf 109 eller Ju 87. Speciellt Ju 87 skulle kunna bjuda på lite intressanta lösningar med sina luftbromsar och inverterade måsvingar.
Jag betvivlar att vi kommer att se något WWII-plan inom en snar framtid. Till skillnad från "kamelen" så är ju de planen hyffsat lika dagens stridsflyg och befinner sig därför en bra bit in i gråzonen av den sista kvarlevan av Legos anti-krig policy.
Till skillnad från "kamelen" så är ju de planen hyffsat lika dagens stridsflyg
F'resten har klibborna släppt från min 3451, det är dåligt.
Citat från: Mirandir skrivet 22 april, 2012 Kl:16.44Till skillnad från "kamelen" så är ju de planen hyffsat lika dagens stridsflygNu hade du nog lite otur när du tänkte. ;P
Vad är skillnaden bortsett från att dagens stridsflyg är jetdrivna och mer strömlinjeformade?
klart mer lik sina föregångare B-29 och B-50 (som upphottade B-29 heter). Idag flyger bomberna med de vanliga kärrorna, man bestyckar dem efter vilket uppdrag de ska ut på.