MOC: Al-Khazneh eller "My third wish"

Startat av Skafte, 19 April 2012 kl. 19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Jahaja. Så här blev det, det beigea.

Tävlingen på Eurobricks går alltså ut på att bygga något som på något sätt har med arkitektur att göra på max 24x24 studs. I scenen skall en "saknad" minifigur från serie 6 och minst en minifigur från serie 1-5 vara med.

Jag har utgått från Al-Khazneh, eller "the Treasury" i Petra i Jordanien,  mest känd som templet i Indiana Jones and the Last Crusade.

Det syns lite dåligt, men hela översta delen är i dark tan.

Inuti har en farao (från serie 2) hittat en magisk lampa med en ande (från serie 6) i. Som vanligt har han fått tre önskningar, den första var en massa guld och den andra var, naturligtvis, Kleopatra i Prinsessan Leias slavbikini. Vad blir hans tredje önskan, månntro?

En PF-lampa lyser upp där anden skall stå!

Några bilder till på Flickr, bl a med anden på plats: http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157629489827778/with/7093922437/

Här är den andra LEGO-Al-Khaznen som jag såg när jag byggt halvvägs: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=57698&st=0

Jesperallen

Kanonsnyggt!

Du har fått till utsmyckningarna riktigt bra, alltid kul att se kreativitet i vilka bitar som kan användas till vad.
Han ser lite låg ut Faraon trots all sin lycka :D

styrbjörn

Snyggt! Känner igen templet från filmen! Den var ju riktigt lik med alla detaljer :)

micke

Gillar verkligen din MOC, snygga detaljer i utsmyckningarna osv
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Allt annat än beige. Detaljrikt! Jag gillar verkligen punktbelysningen av "anden". Lampor över lag gör byggen bättre eller sätter stämningen. Jag borde investera i lite belysning. Bara lite rök kring "anden" hade hade kunnat göra det bättre.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Stigge72

mordatre

Gillar sådana här byggen där man använt sig av en enda färg. Bra användning av bitar, speciellt taun-taunhornen och skäggen. Bonas att få in brödlimpan och hatten.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tie Fighter

Jätte läckert! det bara osar Egypten av den.

Tobbe Arnesson

Riktigt snyggt, fast du behöver googla "vitbalans". ;)

Magnus den store: Rök hade varit lite effektfullt fast om man är på önskning #3 lär den väl ha skingrats redan.
Blogg: Robotkampen

Tie Fighter

Det skulle sitta fint med lite heiroglyfbitar inne i skattkammaren.

Illuwatar

Riktigt snyggt och imponerande bygge - kreativ användning av baguetter, horn och peruker... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 April 2012 kl. 07:29
Magnus den store: Rök hade varit lite effektfullt fast om man är på önskning #3 lär den väl ha skingrats redan.
Jo, så är det kanske. Jag vet inte hur bra ventilationen är i Al-Khaznen, men det är nog överkurs. Lampan är effektfull så det räcker och blir över.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!