Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Egna byggen i 60-tals-legosystemet Modulex

Startat av Mattan, 06 april 2012 kl. 03:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Back to basic :), jag tycker dom är riktigt bra alla gubbarna, franki ser precis så där hjärndöd ut som man föreställer sig honom ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

SuperMario

Hade tydligen missat det här helt...

SÅ SNYGGT!!

Hade jag haft modulex skulle du få det gratis.

Mattan

Det har gått en tid. Man har åldrats något och det har resulterat in en gammal gubbe med rullator.

Nextuz

Citat från: Mattan skrivet 06 maj 2014 kl. 16:37
Det har gått en tid. Man har åldrats något och det har resulterat in en gammal gubbe med rullator.

Men jädra.. :D snyggt :D


insurrection

Verkligen supersnyggt bygge.
Jag undrar spontant varför man inte ser så mycket såna här byggen med vanliga basic bricks?
Är färgpaletten så mycket bättre i modulex, även jämfört med alla -sand, Dark, Bright färger osv? Har det bättre clutchpower?

Mattan

#36
Tack insurrection!
Det jag mest gillar med Modulex är storleken. Det blir på något märkligt vis snyggare att bygga med basicbitar i mindre skala. Färgerna är spännande, men de är svåra att få tag i tyvärr. De är ju i någon annan färgskala. Jag har ganska många väldigt gälla färger mom mest blir OK om man blandar upp med de äldre bitarna.

torso

Fast på bild går det väl inte se hur stora bitarna är? Det borde gå lika bra att bygga såna här modeller med vanliga klossar. Om man bara vore så här duktig vill säga :P.

Mattan

Ja, du har rätt. På bild spelar det ingen roll. Klossarna skulle kunna vara stora som fotbollsplaner. Jag skulle nog bygga mer med legos standardklossar om jag hade de mer intressanta färgerna. Men när jag väl inte bygger med Modulex så lockar specialbitarna mer, det finns som inga begränsningar. Med är en annan vinst med Modulex. Man blir lite begränsad. Eller vad man ska säga.

Mattan

Det blev en retroinspirerad bil.

ByggareDan

Tjusig bubbla du byggt även dom tidigare byggena är ju också så underbart charmiga.

/ByggareDan

Mattan

Tack ByggareDan, det värmer att höra. Roligt är också att de tagit upp produktionen av Modulex igen.

o0ger

Citat från: Mattan skrivet 14 december 2014 kl. 22:37
Tack ByggareDan, det värmer att höra. Roligt är också att de tagit upp produktionen av Modulex igen.

Say what!? Har du någon källa på det?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Mattan

Ja visst, följ Modulex på FB. Jag har även fått hem några provbitar och plattor. Vet inte när de kommer ut till försäljning dock.

Stigge72

Citat från: Mattan skrivet 14 december 2014 kl. 23:35
Ja visst, följ Modulex på FB. Jag har även fått hem några provbitar och plattor. Vet inte när de kommer ut till försäljning dock.
Enligt en kommentar på deras FB-sida planeras återlanseringen till Q1 2015.

Hur får man tag på provbitar?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.