Recension: Ninjago Booster packs (9551, 9552 och 9553)

Startat av Teabox, 20 Februari 2012 kl. 12:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Tänkte det var dags för mig att blöta mina fötterna i recensionssjön. Börjar lite försiktigt med tre Ninjago booster packs.

När det kommer till LEGO set så är jag ofta bara intresserad av bitarna och figurerna. Om de är snygga att ha i hyllan eller är roliga att leka med intressera mig oftast inte alls. Så hur bitarna ska kombineras och hur de påverkar spelet kommer jag inte gå in på i den här recensionen.

Jag antar att dessa tre seten är menade att vara billigare alternativ till figurseten med spinnerns. Varje påse kostar 49 (eller 39 kr på Gekås). Vilket helt klart är ett bättre pris än de 99 kronorna TLG vill ha för de andra Ninjago-figurseten.

Enligt förpackningarna så är bitarna är ifrån Danmark, Sverige, Ungern, Mexiko och Tjeckien. Dvs inga bitar ifrån Kina :)

Låt oss gå igenom seten i nummerordning.

9551 Kendo Cole Booster pack

Bitarna i setet jag gillar mest är kedjorna, gyllene staven och Sai vapena. Kedjorna har en unik färg i det här setet. De är Pearl Dark Gray och inte Dark Bluish Gray som i många andra set. Gillar också att setet utökar mina små förråd av "Slope 65 2 x 1 x 2" och "Brick, Round 2 x 2 with Grille". 

Kendorustning tycker jag det är coolt av LEGO att ge ut, men personligen kommer jag nog inte använda mig av så mycket av dem. Hoppas dock på andra byggare där ut kommer göra det :) Det tråkigaste i setet är nog att Kendo Cole har samma gamla torso och benen som "vanliga" Cole. Visst, det syns inte under Kendorustningen, men det hade ändå varit roligt med något nytt.

9552 Lloyd Garmadon Booster pack

Detta setet har enligt mig det mest intressanta innehållet. Den har fem delar som är nya för senaste vågen av Ninjago: Spines i limegröt, kort mantel i svart, Lloyd Garmadons huvud, Lloyd Garmadons torso och kobran i guld. Den sistnämnda finns bara att få i detta setet. Utöver de nya bitarna så gillar jag de två röda "Slope 45 2 x 1 with 2/3 Cutout". Bitar jag tror jag komma få användning för någon dag.

Lloyd Garmadon huvud har två sidor. Ett där han se lite spydig ut och ett där han är rädd.

9553  Jay ZX Booster pack

Bästa bitarna i detta setet är helt klart Jays nya kropp, axelskydd och luva. Gillar att armarna är olika färgade och huvan som har en snygg design. Bortser man ifrån figurdelarna, så är nog  favoritbitarna i detta setet klingorna med pinshålen och de gyllene klingorna. Inte för att jag vet vad jag ska göra med dem någon dag, men de se fina ut. Och ännu en Sai och "Brick, Round 2 x 2 with Grille" är inte helt fel.

Axelskydden kan ha två svärd i sig. Ett från varje håll. Var dock för lat för att leta upp ett till svärd för att visa det :P

Sammanfattning
Dessa seten har inte de bästa bitpriserna (över 2 kr biten), men kan ändå vara det billigare valet för den som vill ha en specifik bit eller minifigur. Jag hoppas på att TLG släpper fler booster packs så att jag har något billigt att köpa när jag känner suget efter mer LEGO :P

mordatre

Bra recension. Har sammanlagt köpt 9 av dessa boosterpacks sedan amazon började sälja dem i december (tror jag det var). Skavileka.se tog 35:-/st när jag handlade där sist. Det är ju endast "snurran" som skiljer dessa från Spinnerseten så prisvärdheten är det inget fel på för mig som gillar Ninjagofigurerna.   Håller med om att det var snålt att inkludera den gamla kroppen till Cole, hade riktigt grymt att få den senaste versionen som är den dyraste av de nya ninjorna på BL än så länge. 

Ser fram emot sommarens boosterpacks som kommer vara den vita ninjan (inkluderar kaststjärnor och ett helt nytt vapen) samt 3 olika ormar.

http://cdn.toyark.com/news/attach/6/9/toy-fair-2012-lego-326_1329060670.jpg

http://cdn.toyark.com/news/attach/6/9/toy-fair-2012-lego-327_1329060670.jpg

http://cdn.toyark.com/news/attach/6/9/toy-fair-2012-lego-328_1329060670.jpg

http://cdn.toyark.com/news/attach/6/9/toy-fair-2012-lego-329_1329060670.jpg
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

insurrection

Håller med, bra recension! Har öht inte övervägt att köpa dessa när jag sett dem i butik, men nu fick jag upp ögonen för dem. Särskillt # (Lloyd Garmadon) känns intressant, lär ju utöver capen vara billigaste settet för att få tag i både short legs (bortsett från CM series 4-6 då, men då måste man ju klämma rätt) och hood med.
Känns som sådana grejer som kan komma på rea i typ en ICA-butik med :)

lindyhep

Nu reareas dessa. Har just inhandlat ett gäng på Åhléns för 14.50 kr vilket var halva priset på rean. (Åhléns Östermalmstorg,Sthlm)

Teabox

Citat från: lindyhep skrivet 20 Juli 2012 kl. 16:55
Nu reareas dessa. Har just inhandlat ett gäng på Åhléns för 14.50 kr vilket var halva priset på rean. (Åhléns Östermalmstorg,Sthlm)

Tackar. Tyvärr fanns det bara tre Jay ZX att köpa på mitt lokal Åhléns. Men tre stycken för 44 kr får man vara nöjd med :)

mordatre

Tackar för tipset. Åhlens i Borås hade några Jay och Cole kvar. Norpade 3+2 men det finns några kvar.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

lindyhep

Fler finns också på Åhléns här i Skärholmen om nÅgon är intresserad.