LEGO-bitar vi vill ha men som inte finns

Startat av eiffelben, 14 Februari 2012 kl. 20:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Gray

Satt och lekte lite i LDD med den nya tegel-biten och kom fram till att jag skulle vilja ha den i en hörnbit så att tegelmönstret kan fortsätta runt ett hörn.

AndersI

Det är väl bara att fräsa ur ett spår på kortändan av en del av bitarna  ;D (Springer och gömmer mig)

Skämt åsido, så håller jag med dig!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Tycker sällan jag springer på att det är en bit som saknas numera (vi har ju fått runda 1x1 tiles, inverted tiles och lite nya bitar som är bra vid snotbygge) Däremot skulle det passa med en macaroni bit som ligger mellan de två befintliga storlekarna.. ett större problem för mig just nu är att biten finns men inte är tillverkad i den färg jag behöver av Lego.. vissa bitar är tillverkade i löjligt liten spridning färgmässigt.
?

Gray

Skulle vilja se 3741 i vitt, att använda som frostigt gräs/buskage i vintriga MOCs.

Carl T

Citat från: Gray skrivet 10 November 2012 kl. 17:59
Skulle vilja se 3741 i vitt, att använda som frostigt gräs/buskage i vintriga MOCs.

Den finns! Två stycken till salu på BL för futtiga 85 kr/st. :D
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Gray

Citat från: Carl T skrivet 12 November 2012 kl. 03:30

En vit variant dock aldrig producerats officiellt av LEGO, så det måste vara någon custom-bit.

Nextuz

Citat från: Gray skrivet 12 November 2012 kl. 14:09
Citat från: Carl T skrivet 12 November 2012 kl. 03:30

En vit variant dock aldrig producerats officiellt av LEGO, så det måste vara någon custom-bit.

Inte officiellt nej... Men de har säkerligen kört en vit plast i den.. :P

Magic bricks har en massa bitar i olika färger...

Gray

Börjar bli riktigt less på att LEGO inte tillverkar ett transparent fönsterruta för 30044. Sticker i ögonen något fruktansvärt att se officiella set som ser ut så här, och just att dom själva ser ut att vara i behov av en sådan bit gör ju inte saken bättre. De använde samma fönsterlösa fönsterlösning i Pet Shop-settet också och det gör så ont i min själv.

Än mer enerverande är det för att dom tydligen tyckte att det fanns ett enormt behov av denna fönster-"ruta". Inget ont om den biten, men man undrar ju hur dom tänker. En transparent ruta till ett fönster borde ju vara givet.

Carl T

På temat fönsterglas så har 4036 i Trans-Clear inte synts till sedan 2001 och då bara som alternativ bit. Innan dess var det 1995. Ganska trist när fönsterramen den passar i (4035) fortfarande är i bruk. Oanvända glas finns visserligen att köpa i god mängd på BL, men särskilt billiga är de inte.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Anders67

Citat från: Gray skrivet 18 Februari 2013 kl. 18:53
Börjar bli riktigt less på att LEGO inte tillverkar ett transparent fönsterruta för 30044. Sticker i ögonen något fruktansvärt att se officiella set som ser ut så här, och just att dom själva ser ut att vara i behov av en sådan bit gör ju inte saken bättre.

Har just byggt klart Palace Cinema och håller verkligen med dig att det verkligen behövs ett fönster!

marpe

Legobitsapplikator.

Jag skulle behöva ha ett verktyg för att sätta fast bitar på svåråtkomliga utrymmen. Djupa klippskrevor etc

Kanske kunde den se ut som en längre 43888, fast rund även i botten och med hål igenom så att man kan trycka fast biten med en 11126.

Hur gör ni? Styv slang med pluppdiameter?

AndersI

Citat från: marpe skrivet 16 September 2013 kl. 13:02
Hur gör ni?

Bygger i rätt ordning?
:)

Eller bryter isär bygget och sätter ihop det igen, för att vara mer on-topic.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

marpe

Citat från: AndersI skrivet 16 September 2013 kl. 13:06
Eller bryter isär bygget och sätter ihop det igen, för att vara mer on-topic.
Jo, precis och det vore skönt att slippa det ibland. Framförallt när det är mycket småpill.  :)

jalex

Just nu skulle jag vilja att det fanns en 43722, fast endast 2 pluppar lång.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter